شهرهای مرکزی در کام آتش/ثبت جهانی طلای یزد

در بسته خبری امروز از  آتش‌سوزی ۳۲۱ هکتار از مراتع قم تا ادامه باغ سوزی‌ها در محلات و خط و نشان فرونشست‌ها برای بلعیدن بنای ایلخانی سمنان را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای مرکزی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

شهر جهانی زیلو میهمان نصف جهان

یزد: علیرضا نقوی، شهردار میبد از حضور شهر جهانی زیلو در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی که از ۲۸ تا ۳۱ خرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان برگزار می‌شود، خبر داد. 

اردکان میزبان رویداد ملی استارت‌آپی صنایع کنجدی کشور

یزد: داود عندلیب اردکانی، رییس دانشگاه علمی کاربردی اردکان گفت: نخستین رویداد ملی استارت‌آپی صنایع کنجدی کشور با هدف رونق کسب و کار و رقابت‌پذیری صنعت محصولات کنجدی و بالا بردن گردش مالی آن به میزبانی شهرستان اردکان برگزار می‌شود.

ثبت جهانی طلای یزد

یزد: سید مصطفی فاطمی، ​مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به تلاش برای ثبت طلای یزد در فهرست آثار جهانی یونسکو، گفت: یزد مالک ۲۵ درصدی کل کارگاه‌های طلای ایران است.

******************************************************************************************************************************

کاهش ۱۶.۲۷درصدی داوطلبان اصفهانی کنکور ارشد ۹۸

اصفهان: محمدرضا ایروانی، رییس ستاد آزمون استان اصفهان با بیان اینکه داوطلبان در پنج حوزه امتحانی در دانشگاه اصفهان، صنعتی اصفهان، پیام نور اصفهان، دانشگاه معارف قرآن و عترت و دانشگاه غیر انتفاعی شهید اشرفی اصفهان شرکت می‌کنند، خاطر نشان کرد: آمار داوطلبان امسال استان اصفهان نسبت به سال گذشته حدود هشت هزار و ۴۹۹ نفر معادل ۱۶.۲۷ درصد کاهش داشته است. 

نیروگاه برق آبی زاینده‌رود وارد مدار شد

اصفهان: مسعود میرمحمدصادقی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اعلام ذخیره ۶۰ درصدی آب در مخزن سد زاینده‌رود، گفت: نیروگاه برق‌آبی سد زاینده‌رود از هشتم خرداد ماه با توان نامی ۵۵ مگاوات ساعت در مدار تولید قرار گرفت.

واگذاری ۲۷ هکتار اراضی دولتی به صاحبان صنایع در آران و بیدگل

اصفهان: مجتبی آراسته​، رییس اداره راه و شهرسازی آران و بیدگل گفت: در راستای شعار رونق تولید پس از سال‌ها پیگیری با واگذاری اراضی دولتی شهرک سلیمان صباحی به صاحبان صنایع آران و بیدگل موافقت شد.
*****************************************************************************************************************************

آتش‌سوزی ۳۲۱ هکتار از مراتع قم

قم: علی درودیان، ​فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم با اشاره به اینکه طی تعطیلات عید فطر بیش از ۳۲۱ هکتار از مساحت این استان بر اثر سهل‌انگاری مسافران و شهروندان دچار حریق شده است، گفت: از ابتدای سال جاری با وجود تعطیلات نوروز در سه هکتار و در سال گذشته نیز در کمتر از ۶۰ هکتار از مراتع استان آتش‌سوزی داشته‌ایم. 

 آتش‌سوزی حرم حضرت معصومه(س)

قم: روابط عمومی آستان مقدس حضرت معصومه(س) در اطلاعیه‌ای اظهار کرد: کارتن‌هایی برای استفاده در ایام شلوغی و برپایی نماز ظهر عاشورا در صحن امام رضا(ع) حضرت معصومه(س) نگهداری می‌شده احتمالا به دلیل اتصال سیم‌های برق دچار حریق شده است.

آغاز مرمت تیمچه بزرگ قم

قم: حمید یزدانی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم از آغاز مرمت تیمچه بزرگ قم خبر داد و گفت: مرمت این تیمچه با اعتباری حدود ۶۰۰ میلیون ریال از منابع ملی انجام می شود.

******************************************************************************************************************************

ادامه تاسف بار باغ سوزی‌ها در محلات

مرکزی: محمود فلفلی، مسئول آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرستان محلات گفت: در ۱۵ روز گذشته حجم وسیعی از باغات محلات طعمه حریق شده است . 

۳۰ هکتار از اراضی پارک جنگلی فدک اراک سوخت

مرکزی:  عبدالحسین محمدی، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: حریق ۳۰ هکتار از اراضی پارک جنگلی فدک (کرک) با کمک پادگان ۴۲ قدر و آتش‌نشانی به سرعت اطفا شد.

راه‌اندازی واحد جدید ساخت خطوط انتقال نیروی درون‌شهری در آونگان

مرکزی: حسن میرزایی، ​مدیرعامل شرکت آونگان اراک گفت: واحد جدید ساخت خطوط انتقال درون‌شهری جهت ساخت خطوط انتقال نیرو ویژه عراق در شرکت راه‌اندازی شد. 

********************************************************************************************************************************

برخی نانوایان مجبورند به نان کنجد بزنند و گران بفروشند

البرز: حجت‌الله نصیری، رییس اتحادیه نانوایان کرج با اشاره به مشکلات ناشی از عدم افزایش قیمت نان برای نانوایی‌های دولتی گفت: در این شرایط نانویان برای کسب درآمد مجبورند به بهانه اضافه کردن سبزی، کنجد و سبوس قیمت نان خود را بالا ببرند تا درآمد داشته باشند.

مجازات نصب بنر نژادپرستانه

البرز: روح الله احمدی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نظرآباد از صدور قرار تعلیق برای صاحب یک مانتوفروشی که با نصب بنر ورود اتباع افغانستانی را به مغازه خود منع کرده بود، خبر داد و افزود: در قرار تعلیق، متهم به عذرخواهی از اتباع افغانستانی در فضای مجازی، ارائه تخفیف ویژه به اتباع این کشور ظرف مدت سه ماه، درج موضوع تخفیف با نصب بنر و انجام پژوهش در خصوص سابقه تاریخی رابطه دوستی بین ایران و افغانستان، مکلف شد.

بی‌احتیاطی مهمترین دلیل آتش‌سوزی عرصه‌های طبیعی

البرز: حامد فرضی، مدیرکل منابع طبیعی البرز گفت: بی احتیاطی مهمترین دلیل آتش سوزی در عرصه های طبیعی است.

******************************************************************************************************************************

۹ سایت بزرگ پرورش ماهی در حاشیه شاهرود راه‌اندازی می‌شود

قزوین: فاطمه خمسه، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در این استان به دلیل وجود رودخانه شاهرود، آبزی‌پروری رونق داشته و یکی از ظرفیت‌های استان محسوب می‌شود به همین جهت این طرح در قالب ۹ سایت به ظرفیت ۹ هزار تُن طراحی شده است.

کشف ۵۰ کیلو حشیش و ۱۷ کیلو تریاک در قزوین

قزوین: مهدی حاجیان، فرمانده انتظامی استان از کشف ۵۰ کیلو حشیش و ۱۷ کیلو تریاک و دستگیری یک نفر در این خصوص در قزوین خبر داد.

خروج گندم از استان قزوین ممنوع 

قزوین: حجت‌الاسلام‌ محمد حیدری، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین از ممنوعیت خروج بدون مجوز گندم از استان قزوین خبر داد و گفت: با اعمال شیوه‌های قانونی، اقدامات امنیتی و انتظامی از قاچاق این کالا جلوگیری و با متخلفان برخورد خواهد شد. 

******************************************************************************************************************************

خط و نشان فرونشست‌ها برای بلعیدن بنای ایلخانی

سمنان: مصطفی یغماییان، معاون میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان از رسیدن ترک‌های ناشی از نشست زمین به یکی از آثار تاریخی این استان خبر داد و گفت: نشست زمین مربوط به بحث زمین شناسی و تداوم خشکسالی ها است و کنترل آن خارج از ید میراث فرهنگی است.

افتتاح ۱۵۹ پروژه عمرانی و تولیدی سمنان در هفته جهادکشاورزی

سمنان: سیدحسن میرعماد، رییس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان از افتتاح ۱۵۹ طرح و پروژه عمرانی و تولیدی در هفته جهادکشاورزی در این استان خبر داد.

بایزید میزبان ۱۱۵ هزار توریست

سمنان: حامد عادل، سرپرست پایگاه میراث فرهنگی بسطام و خرقان از مجموعه تاریخی بایزید  به عنوان مجموعه‌ای مورد توجه مردم و گردشگران نام برد و افزود: تنها در ایام تعطیلات عید گذشته و در یک بازه زمانی بیست روزه بالغ بر ۱۱۵ هزار نفر از این مجموعه ارزشمند بازدید کردند ضمن اینکه در ایام مختلف و در طول سال گردشگران خارجی متعددی از این مجموعه تاریخی بازدید می‌کنند. 

******************************************************************************************************************************

حریق در ۲۴ هکتار اراضی زراعی و مراتع فارس

فارس: محمدهاشم قسام، فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی گفت: حریق بالغ بر ۱۰ هکتار از اراضی گندم و جو واقع در روستای بردنگان این شهرستان را از بین برد.

احمد فداکار، فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان نیز از وقوع حریق در دو قطعه اراضی کشاورزی به وسعت ۴.۵ هکتار که موجب وارد شدن خسارت به محصول جو کاشت شدن در این اراضی شد، خبر داد.

مهدی جوکار، فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد نیز اظهار کرد: ۱۰ هکتار از مراتع و جنگل‌های این شهرستان واقع در گردنه سلبکی و کوه‌ بایگان این شهرستان دچار آتش سوزی شد.

رهاسازی بیش از ٣٥ میلیون مترمکعب آب برای کشت برنج در فارس

فارس: عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس اعلام کرد که ٣٥ تا ٤٠ میلیون مترمکعب آب برای کشت برنج در سطح پنج هزار هکتاری استان از سد ملاصدرا رهاسازی خواهد شد .

پیش‌بینی افزایش ۲۰ درصدی برداشت گندم در جهرم

فارس: محمدرضا شهابی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم گفت: سطح زیر کشت گندم در شهرستان جهرم سه هزار و ۸۰۰ هکتار است و پیش‌بینی می‌شود امسال برداشت گندم در این شهرستان رشد ۲۰ درصدی داشته باشد.

*******************************************************************************************************************************

حریق در مزارع گندم پیشوا

تهران: شب گذشته به دلیل صاعقه تعدادی از مزارع گندم واقع در قوئینک زهری پیشوا دچار آتش سوزی شد.

احداث ۳ شهرک تخصصی تولیدی، گردشگری و خدماتی در بخش احمدآباد مستوفی

امیر یقین‌لو، بخشدار احمدآباد گفت: ۳ شهرک تخصصی، تولیدی، گردشگری و خدماتی در بخش احمدآباد مستوفی شهرستان اسلامشهر احداث می‌شود.

دستور تخریب بناهای غیرمجاز بستر رودخانه جاجرود صادر شد

احدالله سینکایی، دادستان عمومی و انقلاب قرچک از صادر شدن دستور تخلیه و تخریب ۹ بنای غیرمجاز در بستر رودخانه جاجرود در باقرآباد خبر داد.

کد خبر 378657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.