ایمن‌سازی ۱۷ نقطه حادثه‌خیز محلات منطقه هشت

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان از ایمن‌سازی ۱۷ نقطه حادثه‌خیز محلات ۱۷ گانه این منطقه خبر داد و گفت: در پی درخواست شهروندان منطقه در حوزه حمل و نقل ترافیک ایمن‌سازی و تسهیل در این حوزه بروز شده است.

 سیدرسول هاشمیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در ماه‌های گذشته مواردی که شهروندان منطقه از طریق سامانه اطلاع‌رسانی ۱۳۷ و بازدیدهای میدانی و محلی درخواست کرده بودند به نحو احسن و در اسرع وقت رسیدگی شده است.

وی تصریح کرد: اصلاح هندسی، روان‌سازی و ایمن‌سازی، احداث ایستگاه اتوبوس، نصب استند دوچرخه و همسطح‌سازی گذرگاه‌های عابرپیاده از جمله مواردی است که در دو ماه گذشته به درخواست شهروندان پیگیری و اجرا شده است.

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان ادامه داد: با اجرای طرح ایمن‌سازی، کاهش سرعت و رنگ آمیزی سرعت‌کاه‌ها در بیش از ۱۷ نقطه از نقاط حساس و حادثه‌خیز محلات ۱۷ گانه که در بازه زمانی دو ماهه و با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و۴۰۰ میلیون ریال انجام شده است، شهروندان منطقه می‌توانند با امنیت و  اطمینان بیشتری تردد کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت استفاده مردم به خصوص جوانان از دوچرخه جهت انجام امور روزانه خود، اداره ترافیک منطقه اقدام به نصب پنج استند دوچرخه در فرهنگسراهای منطقه کرده که با استقبال خوب جوانان روبه رو شده است.

هاشمیان با اشاره به تغییر مسیر دو خط از خطوط اتوبوس‌های تندروی منطقه هشت با هدف تسهیل رفت و آمد شهروندان، گفت: جانمایی و احداث پنج ایستگاه اتوبوس در مکان‌های میدان ماه فرخی، خیابان رزمندگان و خیابان شهید شیرانی نیز از مواردی است که با نظر مردم و با موافقت سازمان اتوبوسرانی انجام شده است.

وی افزود: منطقه هشت شهرداری اصفهان به جهت حجم ترددهای روزانه، تراکم بالا و دارا بودن جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر و بیش از ۸۰ هزار خانواده به عنوان پرجمعیت‌ترین منطقه در بین مناطق شهری محسوب می‌شود زیرا طبق آمار بیش از ۱۵ درصد شهروندان اصفهان در این منطقه ساکن هستند.

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان با اشاره به وجود ترمینال کاوه و ایستگاه‌های متعدد مترو و اتوبوس در سطح این منطقه گفت: همسطح‌سازی گذرگاه‌های عابرپیاده و مناسب‌سازی معبر های ورودی تمام ایستگاه‌ها همواره مورد توجه مردم بوده که در این راستا اقدامات لازم در این حوزه نیز در خیابان‌های کاوه، پنج آذر و جابر ابن عبدالله انصاری صورت گرفته است.

کد خبر 378651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.