۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲
رکورد ۳۵ ساله صنعت استان شکست

خوانسار- مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان گفت: سال گذشته با انعقاد ۵۰۸ قرارداد زمینه واگذاری ۲۸۹  هزار هکتار اراضی صنعتی و فروش محصولات تولیدی به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان فراهم و به این وسیله رکورد ۳۵ ساله واگذاری اراضی و فروش محصولات صنعتی شکست.

محمدجواد بگی در حاشیه بازدید از شهرک‌های صنعتی خوانسار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار با بیان اینکه همه اراضی شهرک صنعتی خوانسار واگذار شده، اما همچنان متقاضی دریافت زمین برای سرمایه‌گذاری وجود دارد، اظهار کرد: ۲۰ هکتار زمین برای توسعه شهرک صنعتی این شهرستان در نظر گرفته شده، اما در حریم شهر بوده و برای رفع این مشکل لازم است مصوبه شورای شهر مبنی بر خارج شدن از حریم شهری اخذ و پس از تصویب فرمانداری به کمیسیون زیر بنایی استان فرستاده و در نهایت به تأییده شورای برنامه‌ریزی استان برسد.

وی افزود: با توجه به فراهم بودن امکانات و زیر ساخت‌های مورد نیاز در مدت شش ماه زمین مورد نیاز برای ایجاد ۳۰ طرح تولیدی تخصصی در عرصه صنایع غذایی در این شهرستان واگذار می‌شود که زمینه اشتغال مستقیم ۶۰۰ نفر به به همین میزان اشتغال غیر مستقیم را فراهم می‌کند. 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر یک شهرک صنعتی دولتی در خوانسار فعال است، یادآور شد: مجوز فعالیت یک ناحیه صنعتی خصوصی در این شهرستان صادر شده که زمینه اشتغال دو هزار و ۵۰۰ نفر را ایجاد کرده این در حالی است که در صورت توسعه شهرک‌های صنعتی ظرفیت اشتغالزایی به سه هزار و ۵۰۰ نفر نفر افزایش می‌یابد.

بگی با بیان اینکه در استان۷۰ شهرک صنعتی فعال در ۱۲ هزار هکتار زمین صنعتی، زمینه اشتغال ۱۳۶ هزار نفر را فراهم کرده است، خاطرنشان کرد: با توسعه شهرک‌های صنعتی استان، امکان افزایش ظرفیت اشتغالزایی تا ۲۵۰ هزار نفر وجود دارد.

وی افزود: سال گذشته با انعقاد ۵۰۸ قرارداد زمینه واگذاری ۲۸۹ هزار هکتار اراضی صنعتی و فروش محصولات تولیدی به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان فراهم و به این وسیله رکورد ۳۵ ساله واگذاری اراضی و فروش محصولات صنعتی شکست این در حالی است که پیش‌بینی می‌شود در سال جاری نیز  این رکورد تکرار شود.

کد خبر 378637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.