سیر نزولی مرگ‌های ناشی از سرطان در جهان

بررسی‌های جدید محققان در طول یک دوره چهار ساله نشان می‌دهد مرگ و میر ناشی از انواع سرطان در میان زنان و مردان رو به کاهش است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، محققان داده­‌های پزشکی افراد مبتلا به سرطان را طی یک دوره چهار ساله بررسی کردند. یافته‌های جدید نشان می‌دهد از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶، میزان مرگ­ و ­میر ناشی از انواع سرطان در میان مردان ۱.۸ درصد و در میان زنان ۱.۴ درصد کاهش پیدا کرده است.

 ارزیابی اطلاعات بیماران در محدوده­ سنی ۲۰ تا ۴۹ سال حاکی از این است که تفاوت قابل ملاحظه‌­ای بین آمار مرگ ­و­ میر زنان و مردان وجود دارد. زنان بیشتر از مردان به انواع سرطان‌­ها مبتلا می­‌شوند، بدین معنی که در این گروه سنی از میان هر صد هزار نفر، ۲۰۳ زن و ۱۱۵ مرد به این بیماری مبتلا هستند.

یافته‌های جدید نشان می‌دهد در سال­‌های ۲۰۱۱ تا  ۲۰۱۵ آمار شیوع سرطان در مردان ۱.۲ برابر بیشتر از زنان بود. همچنین از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶، در میان هر صد هزار فرد، ۲۷ زن و ۲۲ مرد بر اثر سرطان در گذشتند؛ سرطان سینه در این گروه سنی، رایج‌ترین نوع سرطان در میان زنان بود و پس از آن سرطان تیروئید و پوست بیشترین آمار را به خود اختصاص داد.

به گفته محققان سرطان روده بزرگ، سرطان بیضه و سرطان پوست به ترتیب بیشتر نوع سرطان در میان مردان است. موضوع قابل توجه اینکه خطر گسترش سرطان با افزایش سن بالا می‌­رود، به طوری‌که اکثر سرطان­‌ها در افراد ۵۰ سال به بالا اتفاق می‌افتد. اگرچه بیشتر سرطان­‌ها دلیل مشخصی ندارند، اما عوامل خطرآفرینی شامل ژنتیک و قرار گرفتن در معرض بعضی مواد شیمیایی، احتمال گسترش آن را افزایش می­‌دهد.

بعضی عادات شیوه زندگی نظیر استعمال دخانیات و قرار گرفتن طولانی مدت در معرض تابش نور فرابنفش نیز می‌­تواند در ابتلا به این بیماری نقش داشته باشد. یافته‌های جدید امکان تشخیص زود هنگام و درمان به موقع سرطان را دو چندان می­‌کند.

نتایج این تحقیق در مجله National  Cancer Institute منتشر شده است.

کد خبر 378624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.