۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۴
سفرهای ناایمن!

تیران _  برای برخی پایانی خوش دارد و برای برخی دیگر سرانجامی جز سیاهی ندارد. عده‌ای شب و روز همراه آن هستند و عده‌ای میهمان یک‌روزه. سینه سیاهش با زندگی پیوند خورده و شاهراهی است برای ادامه حیات انسانی. 

به گزارش خبرنگار ایمنا از تیران‌وکرون، جاده، اتوبان و راه لغاتی ساده است که معانی زیادی در پشت سر دارد؛ همسران و فرزندانی چشم‌به‌راه، بازرگانانی منتظر، مایحتاج مردمی که باید به زودی به مقصد برسد، حاصل یک سال تلاش کشاورزی که روانه بازار شده و ...؛ اما اهمیت جاده‌ها در مناطق مختلف متفاوت است. در تیران‌وکرون که در مسیر چند شهر و استان کشور واقع شده اهمیت راه‌ها بیشتر است، بنابراین باید راه‌هایی ایمن و بسترساز سفری بی‌خطر داشته باشد، اما ۱۰ نقطه حادثه‌خیزی که در مسیرها و محورهای مواصلاتی آن شناخته شده، نگرانی مسافران را افزوده و اهمیت اجرای طرح‌هایی برای اصلاح این نقاط را دوچندان کرده است.

تعلل ۱۲ ساله

مجید حججی، فرماندار تیران‌وکرون با تاکید بر ضرورت مشارکت بین بخشی برای بهبود وضعیت راه‌ها، می‌گوید: اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای باید با بهره‌گیری از امکانات و تجهیزات شهرستان و بودجه‌های اختصاص یافته برای رفع این دسته از مشکلات اقدام کند.

وی آسفالت ناسالم، پیچ های خطرناک، عرض کم جاده‌ها و شانه‌های خاکی غیراستاندارد را از مهمترین مشکلات راه‌های این شهرستان می‌داند و اظهار می‌کند: احداث هشت زیرگذر در مسیر تیران به داران برای تردد مردم روستایی لازم است که برای انجام آن ۱۲ سال پیش مصوباتی انجام شده، اما اعتبار اجرایی آن مصوبات هنوز ابلاغ نشده است.

فرماندار تیران‌وکرون ادامه‌ می‌دهد: اعتبار زیادی برای بهبود شرایط جاده‌های این منطقه لازم است که تامین آن در کوتاه مدت انجام نمی‌شود، اما باید با استفاده از امکانات محلی و مشارکت سازمان‌های مرتبط سرعت کار را افزایش داد که نمونه بارز این همکاری و تعامل در جاده تیران به سامان انجام شده است.

حججی با تأکید بر اهمیت اصلاح هندسی و رفع نقاط حادثه‌خیز برای کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای، خاطرنشان‌ می‌کند: هم‌افزایی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود، سرعت اجرای پروژه‌های عمرانی را افزایش می‌دهد و از خسارت‌های ناشی از تاخیر در اجرای پروژه جلوگیری می‌کند.

ضرورت تأسیس پاسگاه و افزایش تیم‌های امدادی

وی می‌گوید: برای توسعه خدمات انتظامی، جلوگیری از ورود کالای قاچاق و مواد مخدر به اصفهان و دستگیری مجرمان نیاز به احداث پاسگاه در جاده تیران به داران است.

فرماندار تیران‌وکرون ادامه می‌دهد: پلیس در حال حاضر برای تامین امنیت جاده‌ها فعالیت‌های زیادی را انجام می‌دهد که منجر به کشفیات و همچنین کاهش تصادفات شده، اما استقرار پاسگاه و پلیس‌راه برای ارتقاء این خدمات لازم است.

حججی می‌گوید: برای ارتقاء سلامت و کاهش حوادث ترافیکی، رفع و اصلاح نقاط حادثه‌خیز در جاده‌های این شهرستان، تامین زیرساخت‌های درمانی اعم از احداث بیمارستان، افزایش کد اورژانس ۱۱۵ و راه‌اندازی مراکز درمانی ضروری است.

وی یادآور می‌شود: مرکز فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ استان اصفهان باید افزایش تیم‌های این حوزه و تجهیز پایگاه‌های جاده‌ای و همچنین تیم امدادرسانی هوایی را با توجه به موقعیت منطقه مورد توجه قرار دهد.

کمبود گشت‌های پلیس

علی صادقی، فرمانده انتظامی شهرستان تیران‌وکرون با اشاره به وضعیت جاده‌های این شهرستان می‌گوید: واژگونی ناشی از خواب آلودگی و سرعت بالا از عامل‌های مهم تصادفات در این منطقه است.

وی اضافه می‌کند: اصلاح و حذف نقاط پرحادثه و رعایت قوانین و مقررات و افزایش توجه رانندگان در کاهش آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای در این شهرستان موثر است.

وی ادامه می‌دهد: تیم‌های محسوس و نامحسوس انتظامی و پلیسراه در جاده‌ها برای افزایش ایمنی و کاهش جرایم فعال هستند، اما باید ایستگاه‌های پلیس در این محورها افزایش یابد.

عبور حادثه‌آفرین

داود گودرزی، شهردارعسگران با بیان اینکه بخشی از جاده داران به تیران از شهر عسگران می‌گذرد، می‌گوید: عبور جاده از داخل شهر حادثه‌آفرین است و برای افزایش ایمنی به زیرگذر و علائم ایمنی نیاز است.

وی تصریح می‌کند: گذر از عرض جاده پر ردد برای مردم سخت و در بعضی مواقع به تصادف منجر می‌شود، بنابراین ایمن‌سازی این جاده و نصب علائم و احداث زیرگذر برای عبور مردم و خودروها ضروری است.

مرتضی فولادی، رییس راه‌وشهرسازی تیران‌وکرون آزادسازی جاده تیران و سامان و زیرسازی جاده به طول بیش از دو کیلومتر را از اقدامات شاخص برای افزایش امنیت ترافیکی می‌داند و اظهار می‌کند: آسفالت این جاده در حال حاضر توسط پیمانکار بخش خصوصی انجام  می‌شود.

وی ادامه ‌می‌دهد: عرض کم جاده تیران به سامان و افزایش روزافزون تردد در این مسیر در سال‌های اخیر موجب بروز حوادث ناگوار رانندگی شده که اصلاح این نقطه پرحادثه در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر 378621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.