خیابان کمکی ارتش تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان گفت: تعریض گلوگاه‌های ترافیکی و کمک به رفع مشکلات ترافیک سطح منطقه از جمله مهمترین اقدامات شهرداری منطقه در سال جاری است.

احمد رضایی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: توجه به مباحث ترافیکی در سطح شهر اصفهان یک نیاز شهری است و آزادسازی گلوگاه‌های ترافیکی در دستور کار شهرداری منطقه قرار دارد در این راستا زمین مورد نیاز برای تعریض پل شهید ستاری بر روی بزرگراه شهدای صفه به سازمان عمران شهرداری اصفهان تحویل داده شده و اقدامات مقدماتی برای عملیات اجرایی آن در دست اقدام است.

وی تصریح کرد: کاهش عرض عبوری شرق و غرب بزرگراه شهدای صفه موجب ایجاد ترافیک صبحگاهی و عصرگاهی بر روی پل شهید ستاری می‌شود، در این راستا عملیات اجرایی تعریض پل ستاری انجام شده است و این طرح در سه تا چهار ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: توافقات اولیه برای اجرای طرح ادامه خیابان توحید نیز انجام شده و اقدامات نهایی برای آغاز عملیات اجرایی خیابان پس از دریافت نقشه‌ها از سازمان طراحی، انجام می‌شود.

رضایی با اشاره به طرح خیابان کمکی ارتش که روند اجرایی آن زمستان سال گذشته آغاز شد، افزود: عملیات خاک‌برداری این خیابان انجام و طرح وارد مرحله زیرسازی شده است، خیابان کمکی ارتش به موازات این خیابان و برای کاهش بار ترافیکی خیابان ارتش انجام می‌شود.

وی ادامه داد: فاز اول این طرح از خیابان شهدای صفه تا خیابان بهدادی لشگر در مراحل زیرسازی قرار دارد و تعاملات لازم با شرکت‌ها برای جابه‌جایی تاسیسات عمده در مسیر این خیابان انجام شده است، با توجه به توافقات صورت گرفته با شهرداری و ارتش در تلاشیم خیابان کمکی ارتش تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان عنوان کرد: مراحل تملک و آزادسازی برای احداث پارکینگ در مراکز پر تجمع در دستور کار شهرداری منطقه است، از آن جمله می‌توان به طرح احداث پارکینگ زیر سطحی در خیابان پرتردد شریعتی و مقابل بیمارستان شریعتی اشاره کرد.

رضایی ادامه داد: این پارکینگ در مراحل طراحی نقشه است و عملیات اجرایی آن پس از انجام اقدامات نهایی آغاز می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های مستمر و عمرانی در سطح منطقه، افزود: ساماندهی معابر و مراکز محله، انجام آزادسازی‌ها و اقداماتی از قبیل جدول‌گذاری و ساماندهی پارک‌ها در دستور کار شهرداری قرار دارد به علاوه برنامه زمان‌بندی مشخصی برای کنترل همه پروژه‌ها و اولویت‌بندی آنها انجام می‌شود تا طرح‌ها در زمان مناسب خود به مرحله اجرا برسد.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان با اشاره به ساماندهی ورودی سه راه نظر، گفت: بودجه لازم برای ساماندهی سه راهی نظر در سال‌های گذشته انجام شده است و درصددیم تا در سال جاری با تحقق  ادامه آزاسازی‌ها، این ورودی شمال شهر تبدیل به یک فضایی مناسب شود، سه راهی نظر یکی از قدیمی‎ترین ورودی‌های شهر بوده است و ساماندهی آن جزو اولویت‌های عمرانی منطقه است.  

فعالیت‌های عمرانی و فرهنگی در سپاهان شهر

رضایی با اشاره به انجام برنامه‌های فرهنگی در دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری، افزود: زمین مورد نیاز برای احداث سالن مطالعه سپاهان شهر مشخص شده است و این پروژه در مرحله طراحی قرار دارد، در این راستا حوزه معاونت فرهنگی تعاملات لازم را به منظور شناخت نیازهای فرهنگی با سازمان طراحی شهری انجام می‌دهد.

وی با اشاره به احداث خیابان نظام، خاطرنشان کرد: تعاملات لازم با سپاه صاحب الزمان و جهاد خانه‌سازی برای آزادسازی مسیر به منظور احداث خیابان نظام انجام شده است، این خیابان از ابتدای بلوار نظام به بزرگراه شهید دستجردی متصل می‌شود.

بهسازی باغ نور

مدیر منطقه پنج شهردری اصفهان با تاکید بر بهسازی فضاهای شهری برای ایجاد کاربری‌های فرهنگی، خاطر نشان کرد: بهسازی باغ نور و سایر فضاهای فرهنگی جز اولویت‌های شهرداری منطقه است زیرا برگزاری برنامه‌های متعدد با رویکردهای متفاوت به منظور ایجاد فضایی شاد برای شهروندان اهمیت زیادی دارد.

کد خبر 378605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.