ماجرای دختری که قربانی "شکلات داغ" شد!

از ماجرای قربانی شدن دختری برای شکلات داغ تا دستگیری نظافتچی های ۵۰۰ میلیونی و پیدا شدن جسد زنی ۲۴ ساله در یخچال را در بسته خبری اجتماعی امروز ایمنا می خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دختر ۱۷ ساله‌ای که با ردیابی‌های اطلاعاتی نیروهای انتظامی به آغوش خانواده‌اش بازگشته بود، درباره حادثه تلخی که آینده‌اش را در تاریکی فرو برد، به مشاور و کارشناس اجتماعی کلانتری سپاد مشهد توضیح داد.

وی گفت: علاقه زیادی به خوردن شکلات داغ داشتم اما پزشک معالجم مرا از خوردن شکلات داغ به شدت منع کرده بود تا جایی که مادرم نیز هیچ‌گاه اجازه نمی‌داد حتی رنگ شکلات داغ را ببینم. به همین دلیل خوردن این نوع شکلات برایم به یک آرزو تبدیل شده بود و دوست داشتم برای یک بار هم که شده طعم آن را بچشم. این آرزو زمانی برآورده شد که به تنهایی و برای خرید به خیابان رفته بودم.

آن روز ناگهان چشمم به تابلوی «شکلات داغ موجود است» روی شیشه یک کافی‌شاپ خیره ماند. داخل کافی‌شاپ دخترها و پسرهای زیادی را دیدم که کنار یکدیگر مشغول صرف قهوه، نسکافه و شکلات داغ بودند. حس کنجکاوی سراسر وجودم را فراگرفته بود. دلم نمی‌خواست چشمانم را به روی شکلات داغ ببندم و از آنجا عبور کنم!

بالاخره دل به دریا زدم و یک شکلات داغ سفارش دادم. در همین حال پسر جوانی کنارم نشست و گفت: «اگر به تنهایی از کافه خارج شوی دیگر پسران برایت ایجاد مزاحمت می‌کنند. اگر دوست داری می‌توانم تو را با خودروی سواری‌ام به خانه برسانم.» آن لحظه از اینکه پسر جوانی به من اهمیت می‌داد و پشتیبانم بود ذوق‌زده شده بودم. از سوی دیگر با دیدن خودروی گران‌قیمت او احساس غرور می‌کردم. با خوشحالی سوار خودرو شدم اما آن جوان غریبه از من خواست سرم را از زیر صندلی بالا نیاورم تا کسی مرا داخل خودرو نبیند. حدود ۲۰ دقیقه بعد خود را داخل پارکینگ منزلی دیدم که آن جوان مرا به آنجا برده بود.

خواستم فریاد بزنم اما راننده و یکی از دوستانش تهدید کردند که مرا می‌کشند. به ناچار با آنها همراه شدم و به داخل منزلی رفتم که یک روز مرا آنجا نگه داشتند. دیگر هستی‌ام را از دست داده بودم که آنها مرا رها کردند. در دو راهی تردید قرار داشتم و نمی‌توانستم تصمیم درستی بگیرم. اگر با پلیس تماس می‌گرفتم می‌ترسیدم آبرویم برود. اگر به خانه بازمی‌گشتم نگران بودم که خانواده برای حفظ آبروی خودشان مرا طرد کنند. با اشتباهی بزرگ‌تر به خانه یکی از دوستانم رفتم که با مادرش به تنهایی زندگی می‌کردند. مادر او وقتی ماجرایم را شنید خیلی از من استقبال کرد و گفت: «از تو مانند دخترم نگهداری می‌کنم.» به همین خاطر چند روز بعد به همراه دوستم در یکی از مراکز تجاری مشهد به عنوان فروشنده مشغول کار شدیم.

در این شرایط مادر دوستم مرا با پسر جوانی آشنا کرد تا با یکدیگر ازدواج کنیم اما من فقط با آن جوان ارتباط داشتم و خبری از ازدواج نبود. وقتی فهمیدم که مادر دوستم از آن جوان پول گرفته تا ارتباط مرا با او برقرار کند، از خودم متنفر شدم و به اشتباهم پی بردم. دیگر واقعاً دلم برای خانواده‌ام تنگ شده بود و دوست داشتم دلتنگی‌هایم را در کنار آنها فریاد بزنم. به همین دلیل با مادرم بعد از گذشت حدود دو ماه از این ماجرا تماس گرفتم و ماموران کلانتری سراغم آمدند و مرا به خانواده‌ام تحویل دادند.

پرداخت دیه کودک جان باخته بر اثر حمله پلنگ در سیستان و بلوچستان

 وحید پورمردان مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان وبلوچستان پیرو حمله یک قلاده پلنگ در شهویورماه  ۹۷ به نوجوان ایرانشهری و جان باختن وی ضمن ابراز تأسف از حادثه مذکور گفت: از همان روز نخست بررسی‌ها و آسیب‌شناسی دلایل حمله پلنگ در دستور کار اداره کل حفاظت محیط زیست استان قرار گرفت و کلیه اقدامات لازم جهت احقاق حق و حقوق قانونی خانواده متوفی پیگیری شد.  

وحید پورمردان افزود: با توجه به پیگیری های انجام شده توسط اداره حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست استان طی چند روز اخیر و در کمتر از مدت ۱۰ ماه از زمان حادثه، مسئول حقوقی اداره کل و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایرانشهر ضمن حضور در منزل کودک متوفی و دلجویی و ابراز همدردی با خانواده آن مرحوم، دیه کامل یک مرد در ماه حرام را به پدر و مادرش پرداخت کردند.

هله‌هوله‌خوری، عامل آلرژی‌ غذایی در کودکان

کارشناسان سلامت معتقدند که هله‌هوله‌خوری و مصرف خوراکی‌های مضر عامل بروز آلرژی‌های غذایی در کودکان است.متخصصان بر این باورند که مصرف تنقلات و خوراکی‌های فاقد ارزش غذایی می‌تواند یکی از فاکتورهای مهم در افزایش احتمال ابتلا به آلرژی‌های غذایی در کودکان باشد. در بدن کودکان مبتلا به آلرژی‌های غذایی نسبت به کودکان سالم میزان بیشتری از ترکیبات محصولات نهایی گلیکاسیون پیشرفته وجود دارد. همچنین، کودکانی که در بدنشان میزان بیشتری از این ترکیب وجود دارد بیشتر از خوراکی‌های حاوی چنین موادی مصرف می‌کنند. به گفته متخصصان این کودکان میزان زیادی تنقلات، همبرگر، سیب‌زمینی سرخ‌کرده و مواد غذایی سرشار از ترکیبات محصولات نهایی گلیکاسیون پیشرفته مصرف می‌کنند.

نظافتچی‌های ۵۰۰ میلیونی دستگیر شدند

دو سارق حرفه‌ای که در پوشش نظافتچی و خدمتکار اقدام به سرقت از منازل مسکونی کرده بودند، دستگیر شدند.در تحقیقات اولیه، هر دو متهم صراحتاً به سرقت اعتراف و اظهار داشتند که حدود یکسال پیش به عنوان نیروی خدماتی از طرف شرکت خصوصی به افراد معرفی می‌شدیم و به منزل آنان مراجعه و اقدام به شناسایی محل اموال باارزش می‌کردیم. حدود چند ماه است از شرکت اخراج شدیم و افراد نیز برای انجام امورخدماتی مستقیماً با خودمان تماس می‌گرفتند. ما هم با توجه به شناسایی محل‌هایی که در آنجا اقدام به نظافت می‌کردیم در فرصت مناسب و نبود مالباخته با تخریب در ورودی وارد منزل شده و بلافاصله اموال با ارزش قیمتی را سرقت کرده و باقیمت نازل به مالخران می‌فروختیم.

در ادامه تحقیقاًت سارقان به بیش از ۳۰ فقره سرقت به ارزش بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان اعتراف کردند که تاکنون ۱۵ نفر مالباخته نیز شناسایی شده است.

مرد افغان همسرش را کشت و جسدش را در یخچال پنهان کرد

منابع امنیتی ایالات متحده امریکا شنبه ۸ ژوئن اعلام کرد که جسد یک زن افغان که از سوی همسرش به قتل رسیده بود را از داخل یخچال خانه‌اش پیدا کردند.به گزارش منابع خبری امریکا، یک مرد افغان به اسم وحید کاشفی که در امریکا زندگی می‌کند حدود یک هفته پیش همسر ۲۴ ساله‌اش را کشته و جسدش را در یخچال گذاشته بود که از سوی نیروهای امنیتی این کشور کشف شده است. براساس گزارشات، این مرد افغان از چهار سال بدین‌سو در شهر اسپوکن در ایالت واشینگتن امریکا زندگی می‌کند یک هفته پیش آرزو کاشفی همسر ۲۴ ساله‌اش را کشته و جسدش را داخل یخچال گذاشته است.

وحید کاشفی و خانواده‌اش در سال ۲۰۱۵ با ویزای SIV که مخصوص مترجمان و همکاران نیروهای امریکایی در افغانستان است به امریکا رفته بودند. وحید کاشفی پس از قتل همسرش، دو طفل یک‌ساله و پنج‌ساله‌اش را در خانه تنها گذاشته و به تاریخ ۲۸می از امریکا خارج شده است. تاهنوز مشخص نیست که قتل در تاریخ ۲۸ می صورت گرفته یا پیش از آن.تحقیقات پلیس تاکنون رد پای او را تا شهر دبی کشف کرده اما مشخص نیست که از دبی به کدام مقصد پرواز کرده است‌. خانواده کاشفی در کابل پایتخت افغانستان زندگی می‌کند و احتمال می‌رود که وی به افغانستان رفته باشد.

توضیحات تامین اجتماعی درباره حقوق بازنشستگان

مدیرکل امور فنی مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی گفت: از تاریخ یک فروردین ۹۸ تمامی مستمری‌ها به میزان۳۶.۵ درصد افزایش یافته است. سید محمدعلی جنانی گفت: براساس ماده ۷۷ قانون تأمین اجتماعی، میزان مستمری بازنشستگی عبارتست از یک سی ام متوسط مزد یا حقوق بیمه شده ضرب در سنوات پرداخت حق بیمه مشروط بر آنکه از سی و پنج سی‌ام متوسط مزد یا حقوق تجاوز نکند.

براساس ماده ۷۷ قانون تأمین اجتماعی، مدت سابقه و میزان حق بیمه پرداختی هرشخص به سازمان تامین اجتماعی تأثیر مستقیم در محاسبه مبلغ مستمری وی داشته و هرقدر ۲ آیتم فوق بالاتر باشد به همان اندازه از مستمری بیشتری برخوردار خواهد بود.

مرگ کودک ۵ ساله در استخر خانگی

کودکی پنج ساله در جکوزی یک استخر خانگی در منطقه "مرا" شهرستان دماوند در استخر خانگی غرق شد،این کودک که به دور از چشم والدین خود مشغول بازی بود در یک لحظه به داخل جکوزی ویلا پرت می شود و به علت غفلت والدین غرق و جان خود را از دست می دهد.

مدارس دولتی اجازه دریافت وجه برای ثبت نام ندارند

معاون هماهنگی و ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش مازندران گفت: دانش آموزان پذیرفته شده در مدارس دولتی به هنگام ثبت نام به جزء هزینه کتاب و بیمه حوادث نباید وجهی پرداخت کنند.

به گفته وی مدیران مدارس هنگام ثبت نام دانش آموزان به جز هزینه کتاب و بیمه حوادث اجازه دریافت هیچ گونه وجهی را ندارند. متولدین نیمه دوم سال ۹۱و نیمه اول سال ۹۲ وروری های کلاس اول هستند مدیران می توانند تا پایان مردادماه این دانش آموزان را ثبت نام کنند در صورت لزوم تا شهریور نیز این اقدام صورت خواهد گرفت.

کشف  ۱۷ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم شکر احتکاری شده در اقلید

فرمانده انتظامی استان فارس  "اقلید" از کشف ۱۷هزار و ۵۰۰ کیلو شکر احتکار شده به ارزش یک میلیارد ریال خبر داد.گفت: در این خصوص یک متهم دستگیر وتحویل مراجع قضایی شد.

دندان عقل را بکشید

یک دندانپزشک معتقد است، در صورت پوسیدگی دندان عقل و یا در صورت رویش نامناسب آن و آزردگی فک، بهتر است این دندان به جای ترمیم، کشیده شود. دکتر محمدمسلم ایمانی با بیان اینکه اهمیت دندان‌های عقل به جهت کاربرد و کارکرد آن به اندازه سایر دندان‌ها نیست، گفت: تحقیقی که در زمینه دندان‌های عقل صورت گرفته نشان می‌دهد این دندان‌ها بازمانده دندان‌های آسیای انسان در گذشته است که تعداد آنها بیشتر از زمان حال بوده است.

وی در خصوص نام گذاری این دندان به نام "دندان عقل" نیز، گفت: به نظر می‌رسد این نامگذاری به زمان رویش این دندان مربوط شود، چرا که دندان عقل در سنین ۱۷ تا ۲۰ سالگی و زمانی که به نوعی عقل افراد به بلوغ می‌رسد رشد می‌کند.

کد خبر 378601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.