اصفهان ۲۰۲۰ دروازه‌ای برای ورود گردشگران به این شهر است

رئیس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: طرح اصفهان ۲۰۲۰ را در شورای شهر با این نگاه که سال ۲۰۲۰ میلادی دروازه‌ای برای ورود شهر اصفهان به مسیر توسعه‌ای مبتنی بر ارزش‌های گردشگری باشد، مطرح کردیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نشست خبری یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری اصفهان صبح امروز_ یکشنبه ۱۹ خرداد ماه_ برگزار شد. در این نشست نصیر ملت با بیان اینکه وجود ظرفیت‌های مختلف در اصفهان باعث می‌شود که به طور ویژه به گردشگری نگاه شود، گفت: در ابتدا شروع به کار دوره پنجم شورای شهر تلاش بر این بود که با یک نگاه نو و متفاوت به اصلاح مسیر توسعه شهر بپردازیم.

 رئیس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: آنچه در توسعه شهر اصفهان از گذشته تا کنون اتفاق افتاده است؛ توسعه مبتنی بر صنعت بوده که یک مسیر اشتباه است و حاصل آن خشکی زاینده رود و گسترش آلودگی‌های زیست محیطی بوده است.

وی افزود: تلاش کردیم که این مسیر توسعه را اصلاح کنیم و ظرفیتی که می‌توانست در دسترس قرار بگیرد توسعه فرهنگ و گردشگری بود که بر همین مبنا طرح اصفهان ۲۰۲۰ را در شورای شهر با این نگاه که سال ۲۰۲۰ میلادی دروازه‌ای باشد برای ورود شهر اصفهان به مسیر توسعه‌ای مبتنی بر ارزش‌های گردشگری، مطرح کردیم.

ملت با بیان اینکه برای تعیین اهداف این طرح از تمام کارشناسان نظر خواستیم و خوشحالیم که در این هفته دبیر خانه این طرح فعالیت خود را آغاز می‌کند، گفت: از این به بعد فرصتی داریم تا بر روی دغدغه‌های گردشگری متمرکز شویم؛ در این طرح شش هدف اصلی مطرح شده و قرار است از ویژگی نمایشگاه استفاده تا آن را برای مخاطبان معرفی کنیم.

 رئیس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تصریح کرد: برای اولین بار است که این چنین نمایشگاهی در اصفهان برگزار می‌شود و گام بلندی برای بهبود شرایط گردشگری و صنایع دستی خواهد بود اما با شرایط ایده آل نیز فاصله داریم که امیدواریم این نمایشگاه فرصتی باشد برای ارتباط با علاقه مندان و مخاطبانی که در حوزه گردشگری فعالیت دارند.

شرکت در نمایشگاه گردشگری به جذب گردشگر کمک می کند

همچنین در این نشست علی یارمحمدیان مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی اصفهان با بیان اینکه امیدواریم برگزاری این نمایشگاه‌ها به رونق اقتصادی کشور کمک کند، اظهار کرد: نمایشگاه بین المللی گردشگری هفتمین نمایشگاه از ۵۰ نمایشگاهی است که در سال ۹۸ برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز شرکت در نمایشگاه‌های گردشگری می‌تواند جذب گردشگر کند، ادامه داد: حضور در نمایشگاه گردشگری بهترین ابزار برای تبلیغ این صنعت است امروزه محیط طبیعی، صنایع دستی و آثار تاریخی فقط و فقط موجب جذب گردشگر نمی‌شود بلکه برگزاری رویدادهای فرهنگی می‌تواند به جذب گردشگر کمک کند.

یارمحمدیان ادامه داد: یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی می‌تواند قابلیت آن را داشته باشد که منابع گردشگری را معرفی کند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی اصفهان با بیان اینکه اصفهان قطب گردشگری است گفت: اصفهان پتانسیل برگزاری نمایشگاه ملی و منطقه‌ای را دارد اما در جذب گردشگر تک قطبی شده است و با برگزاری نمایشگاه ما می‌توانیمبر اساس پتانسیل‌های مختلف شهر گردشگران مختلف را جذب کنیم.

وی با بیان اینکه ۳۰۰ شرکت کننده حضور خود را قطعی کرده‌اند، خاطرنشان کرد: تفاوت این نمایشگاه با نمایشگاه‌های سال گذشته این است که نگاه ویژه‌ای به صنایع دستی شده است و حوزه‌های مختلفی در این نمایشگاه غرفه دارند.

کد خبر 378595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.