تغییرات جالب یک آپارتمان قدیمی در ویتنام

یکی از آپارتمان‌های قدیمی در کشور ویتنام، به تازگی با ایجاد شدن قهوه‌خانه‌های متعدد، بوتیک‌های مد و فضاهای دوستانه در آن روح تازه‌ای به خود گرفته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در سال ۱۹۶۰ در شهر هوشی‌مین ویتنام، مجتمع آپارتمانی بنا شد که از آن زمان تا امروز تغییرات زیادی را به خود دیده است. در آن زمان، این مجتمع آپارتمانی محل زندگی افسران نظامی آمریکایی و کارکنان بالارتبه دولت ویتنام جنوبی بود. پس از سقوط شهر هوشی‌مین به دست ارتش خلق ویتنام و جبهه آزادی ملی در سال ۱۹۷۵، تعدادی از ساختمان‌های این آپارتمان به کارکنان کارخانه کشتی‌سازی واگذار شد و بقیه مجتمع آپارتمانی داشت به مرور رو به ویرانی می‌رفت.

با رشد و توسعه شهر هوشی‌مین، خیابان نگوین‌هو (Nguyen Hue)، که مجتمع فوق‌الذکر در آن واقع شده است، در بین گردشگران از شهرت بالایی برخوردار شد، بنابراین مردم به تدریج واحدهای این ساختمان را اجاره کردند و در آنجا سکونت گزیدند. از سال ۲۰۱۵ به بعد، این مجتمع به مرکزی تجاری تبدیل شد و در حال حاضر مملو از قهوه‌خانه‌ها، بوتیک‌های مد و فضاهای دوستانه برای به اشتراک گذاری ایده‌هاست. تعداد مراکز خدماتی این ساختمان روز به روز افزایش یافت و مکان‌های قدیمی جای خود را به فضاهایی مدرن و شیک داده‌اند. اگرچه قهوه‌خانه‌ها و فروشگاه‌های دیگر بخش اعظم این ساختمان را تشکیل داده‌اند، اما هنوز هم برخی از مردم در این آپارتمان سکونت دارند.

 تمام بالکن‌های این ساختمان به رودخانه سایگون و خیابان‌های اطراف مشرف است. در هر طبقه حداقل یک قهوه‌خانه، مکانی برای اقامت و یا ملاقات افراد جدید وجود دارد. گردشگران زیادی از این آپارتمان دیدن می‌کنند و حتی افراد راهنما برای هدایت و اطلاع رسانی به بازدیدکنندگان در این ساختمان اقامت دارند. این آپارتمان علاوه‌بر راه‌پله، مجهز به آسانسور است. بازدیدکنندگان در ازای استفاده از آسانسور موظف به پرداخت سه هزار دانگ(واحد پول ویتنام) هستند که البته پس از خرید یا بازدید از یک فروشگاه می‌توانند این مبلغ را از آن فروشگاه پس بگیرند. 

کد خبر 378558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.