کاهش ترافیک در گرو توسعه اتوبوسرانی

شهردار گرگان با اشاره به افزایش تعداد خودروهای در حال تردد در این شهر گفت: تنها راه حل کاهش معضل ترافیک خودرویی شهر گرگان، گسترش حمل نقل عمومی و توسعه ناوگان اتوبوسرانی است.

به گزارش ایمنا، عبدالرضا دادبود در جلسه علنی و رسمی شورای شهر گرگان اظهار کرد: هسته مرکزی گرگان قابلیت اجرای تعریض و عملیات فنی مهندسی ترافیکی بیشتر را ندارد و ظرفیت خیابان‌های شهر به حد اشباع رسیده است.

وی ادامه داد: شهرداری برای مدیریت ترافیک مطالعه راه‌اندازی خطوط اتوبوس‌های تندرو (BRT) و خرید اتوبوس‌های جدید را در دستور کار قرار داده است.

شهردار گرگان با اشاره به افزایش قیمت اتوبوس از شش میلیارد به ۲۱ میلیارد ریال، گفت: این شهر نیازمند تامین ۱۱۸ دستگاه اتوبوس جدید است اما با درآمدهای فعلی خرید آن دشوار خواهد بود.

دادبود خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده امکان عرضه و فروش یک هزار میلیارد ریال اوراق قرضه برای شهرداری گرگان فراهم شده و مصوبات شورای شهر و معاونت فنی استانداری تحصیل و تاییدیه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و وزارت کشور نیز اخذ شده است.

وی با بیان اینکه فروش این اوراق، امکان راه‌اندازی طرح اتوبوس‌های تندرو و خرید اتوبوس همگانی و انبوه‌بَر در گرگان فراهم می‌شود، ادامه داد: پرداخت ۵۰ درصد اصل و سود اوراق قرضه توسط دولت تضمین شده که عرضه آن فرصت مناسبی برای شهرداری گرگان و خرید آن تضمین کسب سود مناسب برای شهروندان است.

شهردار گرگان ابراز امیدواری کرد: با نهایی شدن اجرای این طرح، حل دغدغه ترافیکی ترافیکی گرگان شتاب می‌گیرد.

کد خبر 378553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.