اصفهان میزبان پنج رشته در المپیاد استعدادهای برتر است

مدیر حوزه قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: پیشنهاد میزبانی پنج رشته ورزشی را به وزارتخانه داده‌ایم ولی امکان دارد که رشته‌ها تغییر یا تعداد آن کم یا زیاد شود.

محسن تابش‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان این که المپیاد استعدادهای برتر در دهه اول شهریور ماه به میزبانی ده استان کشور برگزار می‌شود، اظهار کرد: اصفهان پیشنهاد میزبانی از پنج رشته تنیس روی میز، شمشیربازی، شنا، دوچرخه سواری و تیراندازی با کمان در دو بخش آقایان و بانوان را به وزارتخانه ارسال کرده است.

وی با پاسخ مثبت در مورد اینکه آیا ظرفیت استان اصفهان فراتر از میزبانی بیش از پنج رشته است؟ گفت: اما سیاست وزارتخانه درگیر کردن بیشتر استان‌ها در این مورد است که برای گرفتن میزبانی رشته‌های بیشتر، وزارتخانه این اجازه را به استان‌ها نمی‌دهد.

مدیر حوزه قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان افزود: البته میزبانی ما هم از این رشته‌ها قطعی نیست ولی پیشنهاد آن را به وزارتخانه داده‌ایم و امکان آن هست که رشته‌ها تغییر و یا تعداد آن نیز کم و یا زیاد شود.

تابش فر افزود: پنج رشته ورزشی دومیدانی، شنا، ژیمناستیک، بدمینتون و شطرنج از این المپیاد جدا شده‌اند که قرار است فدراسیون ورزشی دانش‌آموزی از اوایل تا اواسط مردادماه مسابقات این رشته‌های ورزشی را برگزار نماید.

وی ادامه داد: از ۴۰ روز پیش با تمامی هیئت‌های ورزشی مکاتبات لازم انجام شده است و از آن‌ها خواسته شده است ورزشکاران خود را به پایگاه قهرمانی معرفی نمایند تا از آن‌ها آزمون‌های پیکرسنجی، پزشکی و قابلیت‌های جسمانی انجام پذیرد و تا به حال ۱۲۰ ورزشکار معرفی شده‌اند و تست‌های لازم را انجام داده‌اند.

وی در مورد برخی رشته‌های ورزشی که در دور گذشته نتایج ضعیفی را کسب کرده‌اند، تصریح کرد: جلسات کارشناسی متعددی را با این هیئت‌ها داشته‌ایم و موقعیت‌های خوبی را در اختیار رشته‌های مدال‌آور گذاشته‌ایم که امیدوارم نتایج ضعیف گذشته را جبران کنند.

کد خبر 378542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.