تجهیز ۱۰ آزادراه دیگر به سیستم پرداخت عوارض یکپارچه الکترونیکی

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور از آغاز عملیات اجرایی تجهیز ۱۰ آزادراه دیگر به سیستم پرداخت عوارض یکپارچه الکترونیکی با اولویت آزادراه قزوین-رشت خبر داد و گفت: در هفته جاری از طرح محاسبه عوارض عبوری آزادراه‌ها بر اساس پیمایش در آزادراه تهران- ساوه رونمایی می‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سید حسین میرشفیع با اعلام آغاز فاز دوم طرح عوارض یکپارچه الکترونیکی آزادراه‌ها، اظهار کرد: پس از تجهیز چهار آزادراه به سیستم پرداخت عوارض یکپارچه الکترونیکی پیش از نوروز ۱۳۹۸ در فاز دوم ۱۰ آزادراه دیگر به این سیستم تجهیز می‌شوند که آزادراه قزوین-رشت در اولویت قرار دارد.

وی یکی دیگر از پروژه‌های در دست اقدام در حوزه آزادراهی را پرداخت عوارض بر اساس پیمایش عنوان کرد و در این باره گفت: در این روش، کاربر متناسب با میزان پیمایش در آزادراه، عوارض پرداخت می‌کند که قرار است در گام نخست این طرح به صورت پایلوت در آزادراه تهران-ساوه اجرا شود.

میرشفیع افزود: در طرح آزمایشی قرار است، کاربران آزادراه تهران- ساوه که قصد عزیمت به نسیم شهر را دارند، عوارض کمتری نسبت به کاربران مقصد رباط کریم پرداخت کنند.

معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها یادآور شد: پس از رونمایی از طرح محاسبه عوارضی آزادراه بر اساس پیمایش که ظرف دو هفته آتی در آزادراه تهران-ساوه انجام می‌شود،‌ سپس شاهد اجرای این طرح در  آزادراه‌ کرج-قزوین خواهیم بود.

کد خبر 378540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.