صنایع دستی ایران بازار جهانی ‌می‌خواهد/آغاز فعالیت تی‌بی‌ام‌ها در محور شرقی خط دو مترو

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ضروری است که عرضه صنایع دستی ایران به بازار جهانی وصل شود. تا کنون قول‌هایی از سوی مسئولان میراث فرهنگی داده شده، اما محقق نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح‌الله معین صبح امروز (یکشنبه) در هشتادمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق پیش از دستور خود ضمن تبریک روز صنایع دستی اظهار کرد: ۲۰ خرداد روز صنایع دستی نامگذاری شده است و از این رو شهرداری اصفهان با برنامهریزی شورای شهر و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی نمایشگاهی را در این خصوص در شهر اصفهان برگزار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه اصفهان از گذشته‌های دور به پایتخت صنایع دستی جهان شهره بوده و هنوز جایگاه خود را در این زمینه حفظ کرده است، ادامه داد: تنوع صنایع دستی موجود در شهر اصفهان در هیچ شهر دیگر دنیا وجود ندارد و کمتر موزه‌ای را در دنیا میبینیم که از صنایع دستی اصفهان استفاده نکرده باشد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه صنایع دستی ترکیبی از هنر و صنعت است، اضافه کرد: دلیل رونق نیافتن مناسب بازار صنایع دستی در کشور به دلیل نبود گردشگر خارجی کافی است که این امر تولید کنندگان و فعالان صنایع دستی را با مشکلاتی روبه‌رو کرده است.

لزوم پوشش بیمه‌ای فعالان صنایع دستی

وی با بیان اینکه ضروری است مسئولان حوزه صنایع دستی و به ویژه در استان اصفهان به نیازهای فعالان عرصه صنایع دستی توجه داشته باشند، تصریح کرد: پوشش بیمه‌ای تامین اجتماعی یکی از مهمترین مطالبات هنرمندان در این بخش است که امیدواریم در کمترین زمان ممکن تحقق یابد.

معین با بیان اینکه  ایجاد تنوع در صنایع دستی باید در دستور کار قرار گیرد، افزود: در این زمینه باید برنامه‌ریزی و سیاستگذاری داشته باشیم و با تامین مواد اولیه در این بخش ورود کنیم.

وی همچنین به تاثیر تحریم‌ها بر روی تامین مواد اولیه صنایع دستی اشاره کرد و گفت: تورم بالایی در حوزه تامین مواد اولیه صنایع دستی حاکم است و از این رو باید نسبت به تامین مناسب این مواد برای هنرمندان توجه داشته باشیم.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بازاریابی برای فروش صنایع دستی ایران در بازارهای جهان از سوی مسئولان میراث فرهنگی امری ضروری است، تصریح کرد: باید توجه داشت که در حال حاضر صنایع دستی کشورهایی مانند هند، پاکستان، ژاپن، جنوب شرق آسیا و آسیای میانه در بازارهای جهانی دارای جایگاه خوبی هستند و آثار فاخر ایرانی در این زمینه هنوز بازار خوبی ندارد.

وی تاکید کرد: ضروری است که عرضه صنایع دستی ایران به بازار جهانی وصل شود. تا کنون قول‌هایی از سوی مسئولان میراث فرهنگی داده شده اما محقق نشده است.

معین همچنین در خصوص فروش صنایع دستی بی‌کیفیت در بازارهای ایران گفت: این امر نه تنها منجر به رونق بازار نمی‌شود بلکه منجر به رکود بازار صنایع دستی ایران خواهد شد.

حفاری مترو در خیابان مدرس نجفی آغاز می‌شود

وی همچنین به آغاز فعالیت دستگاه‌های تی بی ام در محور شرقی خط دو مترو اصفهان اشاره کرد و گفت: تا فردا حفاری‌ها در این خط آغاز میشود و امیدواریم در زمانبندی چهار ساله این بخش از مترو به بهره‌برداری برسد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه نوع حفاری و پیشرفت پروژه در خط دو مترو با خط یک متفاوت است، تصریح کرد: سعی داریم حداکثر عملیات در زیر زمین و بدون مزاحمت بیرونی انجام شود.

وی با بیان اینکه با تامین سرمایه غیرنقدی خط دو مترو و دریافت مجوز برای فروش اوراق مشارکت، حفاری قسمتی از خط دو برای برگزاری مناقصه آماده می‌شود، افزود: این بخش در محور خیابان مدرس نجفی و کهندژ شروع و به سمت میدان امام حسین (ع) خواهد بود که این اقدام در دستور کار است.

کد خبر 378535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.