نجف‌آباد، نخستین تولیدکننده عسل استان

نجف‌آباد_ رییس جهاد کشاورزی نجف‌آباد با اشاره به وجود بیش از ۳۵۰ هزار کلنی زنبور در این شهرستان، گفت: بیش از نیمی از عسل استان در نجف‌آباد تولید می‌شود و به همین دلیل این شهرستان جایگاه نخست تولید عسل را به خود اختصاص داده است.

همتعلی انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نجف‌آباد با بیان اینکه در حال حاضر چهار هزار و ۵۰۰ هکتار باغ و بیش از سه هزار و ۵۰۰ هکتار زمین زراعی در این شهرستان وجود دارد،  اظهار کرد: در مجموع ۴۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در بخش کشاورزی نجف‌آباد مشغول به‌کار هستند.

وی ادامه داد: مساحت باغات شهرستان تا چند سال قبل به مرز ۱۱ هزار هکتار نیز رسید، ولی تدوام خشکسالی‌ها و توسعه شهر، باعث تغییر کاربری بخشی از این باغ‌ها شده است.

رییس جهاد کشاورزی نجف‌آباد از فعالیت یکصد و ۲۴ واحد مرغداری گوشتی در این شهرستان خبر داد و عنوان کرد: ۲۴ واحد پرورش مرغ تخم‌گذار و ۵۵ واحد پرورش سایر ماکیان ماندد بوقلمون و بلدرچین در این شهرستان فعال است.

انصاری با اشاره به وجود یکصد و ۳۰ مرکز پرورش ماهیان گرمابی و بیش از ۶۰ مزرعه پرورش ماهیان زینتی در این شهرستان، خاطرنشان کرد: ۶۶۵ واحد دامداری سنگین در شهرستان فعال هستند که از این تعداد ۶۰۰ واحد سنتی و بقیه صنعتی است.

وی با بیان اینکه ۶۰۰ واحد دامداری سبک در نقاط مختلف شهرستان فعال است، اظهار کرد: نجف‌آباد رتبه نخست تولید بادام، جایگاه دوم پرورش ماهیان زینتی و رتبه سوم تولید زعفران در استان را به خود اختصاص داده است.

رییس جهاد کشاورزی نجف‌آباد با اشاره به وجود بیش از ۳۵۰ هزار کلنی زنبور در این شهرستان، گفت: بیش از نیمی از عسل استان در نجف‌آباد تولید می‌شود و به همین دلیل این شهرستان جایگاه نخست تولید عسل را به خود اختصاص داده و بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ نفر نیز عضو شرکت‌های تعاونی زنبورداران بخش مرکزی و بخش مهردشت هستند.

کد خبر 378530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.