خواسته‌ها و دخالت‌های نمایندگان با ماموریت اصلی بطحایی سازگار نبود

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان اصفهان گفت: متاسفانه از بعد انقلاب تا به امروز، در هیچ زمانی توجه مطلوب به آموزش و پرورش صورت نگرفته است. علیرغم اینکه همه واقف به ارزش و جایگاه آموزش و پرورش در جامعه هستند، اما در عمل، با رفتار خود باعث تنزل جایگاه این وزارتخانه شده‌اند.

علیرضا نصر اصفهانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با انتقاد نسبت به استعفای ناگهانی سید محمد بطحایی از وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش مهمترین وزارتخانه در میان وزارتخانه های کشور است زیرا قرار است در آینده سایر وزارتخانه‌ها نیز از دسترنج وزارت آموزش و پرورش استفاده کنند، به همین دلیل این وزارتخانه نیازمند توجه ویژه رئیس جمهور است. متاسفانه از بعد انقلاب تا به امروز، در هیچ زمانی توجه مطلوب به آموزش و پرورش صورت نگرفته است. علیرغم اینکه همیشه در سخنرانی ها مشاهده می شود که به تجلیل از جایگاه آموزش و پرورش پرداخته می شود و همه به نوعی واقف به ارزش آموزش و پرورش در جامعه هستند اما در عمل، با رفتار خود باعث تنزل جایگاه این وزارتخانه شده اند.

وی افزود: بطحایی از زمانی که تصدی این وزارتخانه را به دست گرفت شعارها و مباحثی را مطرح کرد، اما نهایتا در جهت تحقق  آن، گام عملی برنداشت و مانند مابقی وزرای سابق این وزارتخانه با مسائل برخورد کرد، بنابراین در مجموع  به دلیل فشارهای حداکثری و دخالت بیش اندازه نمایندگان در این وزارتخانه، مضاف بر مشکلات داخلی  وزارت آموزش و پرورش، این عوامل می تواند موثر در استعفای ایشان باشد.

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان اصفهان تصریح کرد: فشارهای سیاسی فراوانی بر روی  وزیر آموزش و پرورش دولت اعتدال بود و با خواسته ها و دخالت هایی که بعضا نمایندگان اصولگرا در انتصابات ایشان داشتند با ماموریت اصلی ایشان سازگاز نبود و قطعا بطحایی متوجه از دست رفتن اقتدار وزارت آموزش و پرورش در کشور  شده بود و شاید تنها راه فوری که می توانست در برابر دخالت هایی که باعث مخدوش شدن درخواست های دبیران و معلمان و بازنشستگان به کار گیرد، استعفا بود زیرا دولت  وزرا را به تعامل با جامعه ملزم کرده بود، اما بعضی از نمایندگان با دخالت های خود مانع می شدند.

نصر ادامه داد: امیدواریم رئیس جمهور برای جایگزین بطحایی جهت تصدی وزارت آموزش و پرورش فردی را منصوب کند که از ابهت لازم  برخوردار باشد و به خوبی بتواند از شان و جایگاه معلمان و آموزش و پرورش دفاع کند و در همان ابتدا هر وعده ای را  فقط با هدف رای گرفتن از نمایندگان ندهد که بعد در جهت تحقق آن ناکام بماند.

نایب رییس شورای شهر اصفهان خاطرنشان کرد: وزیر آموزش و پرورش می بایست بدون هیچ وعده ای در مجلس با بالاترین رای اعتماد از نمایندگان بر منصب وزارت آموزش و پرورش بنشیند و دولت نیز باید در بحث بودجه و نیروی انسانی آموزش و پرورش توجه ویژه ای داشته باشد، تا به این موارد توجه نشود هر شخصی با هر جایگاهی برای تصدی این وزارتخانه انتخاب شود، زمانی که از اختیارات و اعتبارات کافی برخوردار نباشد وضعیت آموزش و پرورش روز به روز از وضعیت فعلی بدتر می شود، در صورتی که وضعیت فعلی آموزش و پرورش به هیچ عنوان مطلوب نیست زیرا هم اولیاء دانش آموزان و هم فرهنگیان از  شرایط فعلی ناراضی هستند.

وی ادامه داد: مبارزه با مسائل مالی کنکور یکی از طرح های بزرگی بود که بطحایی به سمت آن رفت ولی توان  مقابله با آن را نداشت و قطعا رانت هایی در  این مسائله وجود داشت که همین موارد نیازمند حمایت کامل هم از طرف نمایندگان مجلس شورای اسلامی و هم از طرف دولت است و طبیعی بود که بطحایی در مرحله اول می بایست هماهنگی های لازم را انجام می داد و بعد چنین تصمیمی را لحاظ می کرد که منجر به عقب نشینی نشود.

کد خبر 378529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.