لوکزامبورگ میزبان کارآمدترین سالن اجلاس اروپا

لوکزامبورگ، شهری با موقعیت منحصربه‌فرد و پویا در قلب اروپا، میزبان یکی از کارآمدترین سالن‌های اجلاس موجود در جهان است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، لوکزامبورگ شهری در قلب اروپا که مجهز به شبکه گسترده‌ای از جاده‌ها، ریل‌های راه‌آهن و خطوط هوایی با دسترسی منحصربه‌فرد به تمام نقاط شهر است، سرزمینی چندزبانه، خلاق، مبتکر و یکی از شهرهای عضو میراث فرهنگی یونسکو است که بزرگی و موقعیت منحصربه‌فرد آن، این شهر را تبدیل به گزینه‌ای عالی برای سازماندهی رویدادهای بزرگ می‌کند.

این شهر میزبان یک شبکه تجاری بسیار پویا، یک مرکز مالی بین‌المللی و دفتر مرکزی چند نهاد و مؤسسه اروپایی است که با مدرن‌ترین زیرساخت‌ها و سطح بسیار بالایی از امنیت، سهولت و سرعت در دسترسی، فرصت‌های بسیاری را برای فعالیت‌های تفریحی و فرهنگی در اختیار می‌گذارد. در واقع لوکزامبورگ از امن‌ترین مقاصد گردشگری دنیا به حساب می‌آید که در حال حاضر یکی از زیباترین و مجهزترین سالن‌های اجلاس اروپایی را در خود جای داده است. مرکز کنوانسیون اروپایی لوکزامبورگ (ECCL) با ویژگی‌هایی همچون تنوع، هوشمندی، سادگی و الهام‌بخشی توصیف می‌شود و بدون شک از ظریف‌ترین و زیباترین مراکز کنفرانس موجود در اروپا است که به منظور برگزاری جلسات و نشست‌های اروپایی در این شهر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این مرکز که توسط کنگره لوکزامبورگ مدیریت می‌شود در نقطه‌ای قرار دارد که دسترسی آسان به مرکز شهر، فرودگاه، منطقه بازار، چندین مؤسسه مهم اروپایی و همچنین مناظر توریستی و چند هتل چهار و پنج ستاره را به راحتی فراهم می‌کند، به همین دلیل محلی مناسب برای برگزاری رویدادهای گوناگون محسوب می‌شود. از جمله نشست‌های برگزار شده در این مکان، کنفرانس‌ها، جلسات و رویدادهای مرتبط با ریاست جمهوری لوکزامبورگ در اتحادیه اروپا است. علاوه براین، سه ماه در طول سال این مرکز توسط شورای وزیران اتحادیه اروپا اجاره می‌شود که به همین دلیل در طول این مدت درهای مرکز بسته است ولی در بقیه روزهای سال می‌توان از آن برای برگزاری طیف وسیعی از رویدادها، کنگره‌ها، کنفرانس‌ها، نمایشگاه‌ها، برنامه‌های انگیزشی، ضیافت‌های رسمی و میهمانی‌ها بهره برد. نام این مرکز در سال ۲۰۱۵ از "مرکز کنفرانس لوکزامبورگ" به " مرکز کنوانسیون اروپایی لوکزامبورگ" تغییر یافت که این عمل منجر به ایجاد اعتبار زیربنایی گسترده و شهرت جهانی برای آن شد و امکان برگزاری طیف وسیعی از رویدادهای بزرگ و مهم را در آن فراهم آورد.

 سه طبقه اول ساختمان این مرکز به طور کامل از شیشه تشکیل شده است و یک سایبان فلزی بزرگ به طول ۳۰۰ متر بر فراز آن قرار دارد. نمای داخلی ساختمان با چوب‌های عجیب و غریب و جالب تزئین شده است و در آن چندین اتاق بزرگ و مجهز به منظور پاسخگویی به انتظارات و الزامات متنوع وجود دارد. ظرفیت سالن اصلی آن ۸۰۰ نفر است که در همپوشانی با سالن سخنرانی ۷۰۰ نفره و سالن سمفونیک ۱۲۰۰ نفره مجاور آن به ۲۷۰۰ نفر به منظور برگزاری اجلاس‌های بزرگ‌تر می‌رسد. در این ساختمان دو اتاق عمومی، آمفی‌تئاتر، ۱۱ اتاق جلسه و ۲۸ کارگاه نیز وجود دارد که مجموعه‌ای از امکانات مختلف را در اختیار قرار می‌دهد. انعطاف‌پذیری این بنا برای انطباق با ۵۰ تا ۸۰۰ نماینده برای برگزاری کنفرانس‌ها و تا ۲۰۰۰ نفر برای برگزاری میهمانی‌ها و ضیافت‌ها مناسب است.

بازسازی بلندپروازانه و تمام و کمال این مرکز با استفاده از طراحی دقیق و ظریف، مواد عالی، فن‌آوری‌های حرفه‌ای، فضای باز و روشن و معماری معاصر، تمامی بخش‌های آن را مجهز به طیف گسترده‌ای از تأسیسات فنی و فن‌آوری‌های امنیتی مورد نیاز برای شورای اتحادیه اروپا و سایر مشتریان کرده است و وجود شبکه‌های جامع بزرگ‌راه‌ها، خطوط راه‌آهن سریع، خطوط هوایی بین‌المللی و فاصله هفت کیلومتری آن با فرودگاه بین‌المللی لوکزامبورگ امکان دسترسی آسان و سریع به آن را در اختیار تمامی مشتریان و مخاطبان قرار می‌دهد.

روشنایی این مرکز به کمک نورافکن های ERCO  تأمین می‌شود و روشنایی اضطراری جداگانه‌ای در ساختار حلقوی معلق در آن نصب شده است که وضعیت نصب ویژه آن‌ها با اجرای مستقیم و غیرمستقیم نور می‌تواند بنا بر موقعیت صحنه تغییر داده شود.

کد خبر 378527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.