ارتقای کمیت فضای سبز شهری در دستور کار شهرداری

شهردار زاهدان گفت: بهبود کیفیت همراه با ارتقای کمیت فضای سبز شهری با جدیت در دستور کار شهرداری زاهدان قرار دارد.

به گزارش ایمنا، عبدالقادر پربار، شهردار زاهدان در خصوص وضعیت فضای سبز شهر زاهدان اظهار کرد: توسعه فضای سبز شهری به عنوان یکی از اولویت های چند گانه همواره در دستور کار شهرداری قرار داشته که این امر در سال جاری با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد.

وی افزود: از مدت ها قبل برنامه ریزی های لازم را در جهت بهبود و ارتقای کمیت و کیفیت فضای شهری انجام شده که در این راستا موضوع تامین آب مورد نیاز به عنوان مهم ترین فاکتور به صورت ویژه مورد توجه قرار داشته است.

شهردار زاهدان ضرورت استفاده از پساب تصفیه خانه فاضلاب شهر زاهدان در امر آبیاری فضای سبزشهری را مورد توجه قرار داد و افزود: برنامه ریزی ها و اقدامات لازم جهت وارد مدار کردن این پساب به چرخه آبیاری فضای سبز صورت گرفته که ایجاد شبکه آبیاری تحت فشار و احداث مخازن و سپتیک در محل های مورد نیاز از جمله این اقدامات است.

پربار گفت: به منظور توسعه و ارتقای بهینه فضای سبز شهری پروژه ها و برنامه های دیگری از قبیل راه اندازی و وارد مدار کردن مجدد چاه های بلا استفاده، کاهش آبیاری با تانکر، محدود کردن آبیاری غرقابی، نظارت و توجه بیشتر به موضوع آماده سازی زمین، انتخاب نوع و سن گونه هایی با نیاز آبی کمتر، خاک و کود مناسب، کاشت و داشت بهینه و سایر مسائلی از این دست با جدیت در حال اجراست.

کد خبر 378518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.