افتتاح ۴۰ بیمارستان جدید در کشور

خوانسار- معاون درمان وزیر بهداشت و درمان گفت: در کشور ۴۰ بیمارستان‌ و ۴۰ مرکز اورژانس تا پایان سال جاری افتتاح می‌شود.

قاسم جان‌بابایی در حاشیه بازدید از بیمارستان فاطمیه(س) خوانسار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه از ۱۴۰ هزار تخت بیمارستانی کشور ۹۸ هزار تخت وابسته به دانشگاه‌های علوم پزشکی است، اظهار کرد: به نسبت جمعیت تعداد تخت بیمارستانی در استان‌های کشور متفاوت است.

وی با بیان اینکه در برخی از استان‌ها تعداد تخت بیمارستانی از میانگین جمعیتی کمتر است و این استان‌ها در اولویت نخست دولت برای واگذاری تخت قرار دارند، افزود: در کشور ۴۰ بیمارستان‌ و ۴۰ مرکز اورژانس تا پایان سال جاری افتتاح می‌شوند.

معاون درمان وزارت بهداشت و درمان پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها را الویت‌ نخست وزارت بهداشت و درمان برشمرد و خاطرنشان کرد: مهمترین عوامل مرگ و میر انسان‌ها دیابت و فشارخون است و با کنترل این نوع بیماری‌ها هزینه‌های درمانی نیز کاهش پیدا می‌کند.

جان‌بابایی اضافه کرد: تنها هزینه هتلینگ برای یک شب بستری برای این بیماران بیش از یک میلیون تومان است، بنابراین طرح ملی بسیج غربالگری فشارخون با هدف پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها برای ۴۰ میلیون ایرانی اجرا شده است.

وی بیان اینکه به زودی کمپین دیابت، سلامت روان و سرطان در کشور آغاز می‌شود، افزود: اجرای این طرح‌ها در جهت کاهش بار بیماری‌ها، کاهش ناتوانی‌های جسمی در سنین بالا و کاهش هزینه‌های بیماران است.

معاون درمان وزارت بهداشت و درمان گفت: در سال‌های اخیر میزان امید به زندگی در کشور افزایش پیدا کرده، اما از آنجا که افراد به دلیل ابتلا به بیماری‌های مختلف مجبورند سالیانی از عمر خود را در بستر بیماری به سر ببرند ناتوانی جسمی نیز افزایش داشته است، بنابراین با اجرای طرح‌های پیشگیرانه می‌توان از ابتلا به بیماری جلوگیری و سال‌های توانمندی و کارآمدی زندگی افراد را افزایش داد.

کد خبر 378506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.