غفلت کاربران علت اصلی وقوع جرائم در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا اصفهان علت اصلی وقوع جرایم در فضای مجازی بخصوص در حوزه بانکداری الکترونیک را غفلت کاربران و عدم رعایت اصول امنیتی عنوان کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ مرتضوی، رئیس پلیس فتا استان اصفهان اظهار کرد: در دنیای امروز، قابلیت‌های فراوان اینترنت سبب غافل شدن تعدادی از کاربران از آسیب‌ها و تهدیدات این فضا شده است که همین امر زمینه ساز وقوع بسیاری از جرایم سایبری می شود.

مرتضوی امنیت مطلوب کاربران در فضای مجازی را مرهون تلاش کارشناسان و ماموران پلیس فتا دانست و تصریح کرد: با اقدامات فنی و تخصصی این پلیس، مجرمان سایبری در کمترین زمان ممکن شناسایی، دستگیر و به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.

وی پیشگیری اجتماعی را گامی مهم در کاهش وقوع جرائم در فضای مجازی دانست و خاطر نشان کرد: سواد رسانه‌ای در فضای مجازی امری ضروری است و کاربران برای مقابله با تهدیدات و آسیب‌های این حوزه باید سواد رسانه‌ای خود را افزایش دهند و نکته قابل تامل این است که بسیاری از افرادی که در فضای سایبری قربانی افراد سود جو می شوند، از اطلاعات کافی برخوردار نیستند.

وی از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده موارد مجرمانه در فضای مجازی، از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با ما در میان بگذارند.

کد خبر 378504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.