زنگنه: کارتخوان در اختیار مامور خریدهای جزئی بوده است

وزیر نفت گفته است در خصوص میزان فروش نفت پس از حذف معافیت‌های نفتی برای کشورهای خریدار نفت، نه در این دوره و نه در دوره گذشته نمی‌گویم تا روزی که تحریم‌ها برداشته شود.

به گزارش ایمنا، بیژن زنگه در گفت و گو با خانه ملت گفته است "برخی می‌خواهند نفت را زمین بزنند و اگر نفت را زمین بزنند کشور را زمین زده‌اند، زیرا بخش مهمی از کشور به نفت وابسته است."

وزیر نفت همچنین در خصوص کشف دستگاه کارتخوان در دفتر خود گفته است " چه دستگاه کارتخوانی در دفتر من بوده است؟ یک نفر کارمند ساده مدت موقت که مامور خریدهای جزئی بوده، برای انجام کارهایش دستگاه کارتخوان گرفته و همکارانش که از وجود این دستگاه مطلع شده‌اند، پرداختی‌های خود را شامل پول برق و آب، نقد کردن کارت بانکی، انتقال کارت هدیه یا نفت کارت از طریق این دستگاه کارتخوان انجام می‌دادند، در طول دو سال هم گردش مالی این دستگاه حدود یک میلیارد تومان بوده و با بازرسی انجام شده نیز کاملا مشخص شده که هیچ مورد خلافی هم واقع نشده حالا درباره چنین موضوع ساده و شفافی باید این تهمت‌ها را بزنند؟"

زنگنه همچنین، تاکید کرده " آیا اگر وزیر نفت بخواهد فساد انجام دهد، اینطور با دستگاه کارتخوان آن هم در دفترش و آشکارا کار می‌کند؟ من با حقوق کارمندی زندگی کرده‌ام. هاضمه ما کوچک است. اگر من یک ریال پول حرام در زندگی‌ام بود، کسانی هستند که به اندازه یک میلیارد تومان بزرگش می‌کردند."

وی در بخشی از این گفت و گو گفته است "نه خسته هستم و نه پیر و روزانه ۱۷ تا ۱۸ ساعت کار می‌کنم و در شرایط کنونی که با جنگ شدید اقتصادی روبه‌رو هستیم، انگیزه بسیاری دارم اما با قرار گرفتن فرد جوانی در راس وزارت نفت موافق بودم."

کد خبر 378502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.