اجرای ۳۷۴ طرح گردشگری در سطح استان اصفهان

استاندار اصفهان امروز در دیدار با فعالان گردشگری و هنرمندان صنایع‌دستی استان که با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی استان و مدیران این اداره‌کل همراه بود با ایراد سخنانی گفت: با حمایت دولت، بستر مناسب برای حضور بخش خصوصی در جهت توسعه گردشگری فراهم می‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، عباس رضایی در این دیدار اظهار کرد: بدون شک امروزه صنعت گردشگری یکی از مهم ترین صنایع بشری و صنعتی نوین است که می تواند جایگزین مناسبی برای بسیاری از صنایعی باشد که هم اکنون در استان اصفهان فعال هستند.

وی در ادامه با اشاره به نقش بخش خصوصی در توسعه این صنعت تاکید کرد: بی‌شک نقش دولت در این صنعت سیاستگذاری و تسهیلگری است، لذا دولت تلاش می کند با جهت دهی مناسب شرایط را برای ورود بخش خصوصی در راستای توسعه گردشگری در اصفهان فراهم آورد.

استاندار اصفهان همچنین تصریح کرد: توسعه پایدار گردشگری نیاز به برنامه ریزی دارد، لذا باید به عنوان دولت تلاش کنیم تا با برنامه ریزی مناسب، بخش خصوصی را در جهت سرمایه گذاری در بخش گردشگری حمایت کنیم.

همچنین فریدون الله یاری مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان در این دیدار نیز با ارائه گزارشی اظهار کرد: در حال حاضر با حضور بخش خصوصی ۳۷۴ طرح گردشگری با سرمایه بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در پهنه استان در حال اجرا است.

وی افزود: در پنج سال اخیر توانسته ایم ظرفیت اقامت استان را از ۱۰ هزار تخت به ۳۰ هزار تخت افزایش دهیم.

کد خبر 378488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.