اختصاص ۴۵۰ میلیارد تومان به ۲۵۰ پروژه عمرانی

معاون فنی و عمرانی شهردار شیراز گفت: در حال حاضر نزدیک به ٢۵٠ پروژه عمرانی با اعتباری حدود ۴۵٠ میلیارد تومان در شهر شیراز در حال اجرا است که بیشترین پروژه‌های عمرانی در حوزه حمل و نقل می‌باشد.

به گزارش ایمنا، حسین آرگیو با اشاره به برخی وظایف شهرداری به‌ویژه در حوزه‌ عمرانی، اظهار کرد: پروژه‌های عمرانی به چند دسته تقسیم می‌شوند که مهم‌ترین آن اجرای زیرساخت‌هایی مثل تقاطع‌های غیرهمسطح، اتوبان‌ها و شریان‌های اصلی است.

وی ادامه داد: از چهار رینگ ترافیکی شیراز، کمربندی اصلی‌ترین آن‌ها است که با وجود بیشترین بار ترافیکی از کمترین امکانات برخوردار بوده و استاندارد نیست، البته برخلاف اینکه کمربندی در حوزه راه و شهرسازی است اما شهرداری روشنایی، آسفالت و ساخت چند تقاطع در این محور را به انجام رسانده است.

آرگیو از تقاطع‌های امام حسن (ع)، جوادیه و رودکی به عنوان تقاطع‌هایی یاد کرد که توسط شهرداری در کمربندی شیراز اجرا شده و گفت: در حال حاضر علاوه بر تکمیل تقاطع رودکی، دو پروژه تقاطع نواب- کمربندی و باهنر- شهرک فرهنگیان توسط شهرداری در این منطقه در حال اجرا است که پروژه نواب با مشکل تملکی روبه‌رو و متوقف شده اما تقاطع باهنر- شهرک فرهنگیان (خدادوست) در حال اجرا است و دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون عمرانی شهرداری شیراز افزود: یکی از مشکلات شهرداری در اجرای پروژه‌های عمرانی، مباحث تملکی پروژه ها است که گاه هزینه تملک یک پروژه چند برابر هزینه اجرای آن می‌شود و می‌توان گفت نیمی از هزینه پروژه‌های عمرانی را هزینه‌های تملک در بر می‌گیرد؛ ‌از سوی دیگر با توجه به نوسان قیمت‌ها نمی ‌شود پیش‌بینی کرد هزینه اجرای یک پروژه چقدر است.

ساخت سالانه بیش از ۵ کیلومتر پیاده‌راه سلامت در شهر

آرگیو با اشاره به استانداردسازی پیاده‌راه‌های سلامت و ساخت پیاده‌راه‌های جدید، اظهار کرد: در این راستا از امسال پنج کیلومتر پیاده‌راه سلامت به صورت سالانه در شهر ساخته می‌شود.

وی اضافه کرد: دیگر اقدام ما در حوزه انسان محوری است از جمله کوچه باغ های قصردشت و پیاده راه عرفان که از دروازه قرآن تا دارالسلام ادامه دارد و همچنین بازآفرینی مجموعه زندیه.

آرگیو با اشاره به پروژه‌های فرهنگی در حال اجرا، خاطرنشان کرد: چندین‌ فرهنگسرا در مقیاس وسیع مانند فرهنگسرای استقلال و فرزانگان، پردیس‌های سینما و تئاتر از جمله پردیس سینمایی جوان و نصر و نیز احداث کتابخانه و قرائت خانه شهرک فرهنگیان از جمله پروژه‌های فرهنگی در حال اجرا است که احداث این پروژه‌ها در ارتقای فرهنگ شهروندی بسیار موثر خواهد بود.

کد خبر 378485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.