فاجعه در کمین اسفراین/تنش آبی در ۴۰ روستای خراسان شمالی

در بسته خبری امروز از تخلیه آب از ۲۵۰۰ هکتار اراضی گلستان تا ۱۰ روز آینده تا افزایش سالن‌های سینمای ساری و ایجاد کارخانه خودروسازی در آذربایجان‌غربی را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای شمالی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

کاهش ۱۰ درصدی مصرف CNG در خراسان شمالی

خراسان شمالی:  مجتبی شکوری، مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی گفت: مصرف CNG طی اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۸ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در خراسان شمالی ۱۰ درصد کاهش یافت.

چالش و تنش آب در ۴۰ روستای خراسان شمالی

خراسان شمالی: رمضانعلی حسن‌زاده، سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی نیز از چالش آب در ۴۰ روستای خراسان شمالی خبر داد و اظهار کرد: فرسودگی شبکه ابی و کمبود مخازن ذخیره ازجمله مشکلات ماست.

با شکستن سد بیدواز شهر اسفراین را آب می‌برد

خراسان شمالی: عبدالرضا عزیزی، نماینده شیروان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سد بیدواز اسفراین تصریح کرد: اگر سد بیدواز بشکند فاجعه به وجود می‌آید و شهر اسفراین زیر آب می‌رود و اکنون این سد درز کرده و باید مهار شود.

******************************************************************************************************************************

احتمال افزایش نرخ بیکاری استان گلستان در پساسیل

گلستان: سعید مازندرانی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: پس از وقوع سیل احتمال دارد بین یک تا دو درصد به نرخ بیکاری استان گلستان افزوده شود.

بیش از ۸ هزار «فرزند یتیم» تحت پوشش کمیته امداد گلستان است

گلستان: اسکندر اسکندری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان گلستان گفت: بیش از ۸ هزار فرزند یتیم و فرزند محسنین در استان گلستان وجود دارد که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارد.

تخلیه آب از ۲۵۰۰ هکتار اراضی گلستان تا ۱۰ روز آینده

گلستان: میرمحمد غراوی، ​سرپرست استانداری گلستان گفت: دو هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی استان هنوز زیر آب هستند که تا ۱۰ روز آینده آب از این زمین‌ها نیز تخلیه می‌شود.

******************************************************************************************************************************

دستگیری یکی از عوامل هنجارشکنی در سد «لفور» مازندران

مازندران: سیدیونس حسینی‌، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران، از دستگیری یکی از عوامل هنجارشکنی در سد «لفور» خبر داد.

افزایش سالن‌های سینمای ساری

مازندران: سید علی سیدپور، ​مدیر امور سینمایی حوزه هنری مازندران از گسترش فضای سینمایی مازندران خبر داد و گفت: بهسازی تنها سینما مرکز استان آغاز شده است و در آینده نزدیک چندین سالن به فضای سینمایی ساری اضافه می‌شود.

واردات کالا به مازندران از مرز ۲۱۹ میلیون دلار گذشت

مازندران: علی یوسفی‌منش، ناظر گمرکات استان مازندران و مدیرکل گمرک نوشهر گفت: در دو ماهه امسال واردات انواع کالا به مازندران از مرز ۲۱۹ میلیون و ۱۶۸ هزار دلار گذشت و در همین مدت بیش از۴۶ میلیون و ۵۷۷ هزار دلار کالا از طریق گمرکات مازندران از استان خارج شد .

*******************************************************************************************************************************

برداشت ۵۰۴ تن گیلاس در باغات استان گیلان

گیلان:  منوچهر پارسا، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از برداشت ۵۰۴ تن گیلاس توسط باغداران گیلان و ادامه برداشت تا پایان تیرماه خبر داد.

عزم جدی برای حفظ ذخایرماهیان دریای خزر

گیلان: اکبر ایلدرم، معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان گفت: پیش بینی می‌شود امسال با رها کردن ۱۲۰ میلیون قطعه بچه ماهی استخوانی و خاویاری در رودخانه‌های گیلان، حدود هشت هزار تن به ذخایر این دو گونه ماهی در دریای خزر افزوده شود.

افزایش ۲۰ درصدی خرید تضمینی برگ چای سبز

گیلان: حبیب جهانساز، رییس سازمان چای کشور با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای گفت: تاکنون ۵۰۰ هزار تن برگ سبز چای خریداری‌ شده که بالای ۹۰ درصد آن درجه‌ یک بوده است.

******************************************************************************************************************************

جهادکشاورزی قطع درختان ارسباران را ممنوع کند

آذربایجان‌شرقی: حمید قاسمی، مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی با استناد به مواد ۱ و ۶ و ۱۶ قانون حفاظت محیط زیست، در حال حاضر فصل رشد گیاهان است، اظهار کرد: از سازمان جهادکشاورزی درخواست کردیم تا در پنج شهرستان که حدود جنگل‌های ارسباران را تشکیل می‌دهد مجوز قطع درختان را ممنوع اعلام کنیم. 

بِرندسازی مشکل اصلی صنعت چرم تبریز

آذربایجان‌شرقی: محمدحسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: فعالان صنعت چرم اعم از اتحادیه‌های صنفی، تشکل‌های داخلی و تولیدکنندگان برای بِرندسازی و ایجاد بازارهای جدید داخلی و خارجی تلاشی نمی‌کنند در نتیجه محصولات به صورت نیمه تمام صادر می‌شود.

کشف ۲۵ کیلو هروئین در مخزن گاز خودرو سواری سمند

آذربایجان‌شرقی: ماموران گمرک موفق شدند در داخل مخزن گاز خودروی سواری مقدار ۲۵ کیلوگرم هروئین کشف و ضبط کنند.

******************************************************************************************************************************

پای جوان سردشتی بر اثر انفجار مین قطع شد

آذربایجان‌غربی: باقر بهرامی، رییس فوریت‌های پزشکی و اورژانس آذربایجان‌غربی گفت: متاسفانه پای جوان ۲۵ ساله سردشتی بر اثر انفجار مین قطع شد.

اشتغال‌زایی برای ۱۱۰۰ نفر در بخش صنایع دستی آذربایجان‌غربی

آذربایجان‌غربی: جلیل جباری،​ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: سال گذشته برای هزار و ۱۰۰ نفر در بخش صنایع دستی در سطح استان اشتغال ایجاد شد.

آذربایجان‌غربی صاحب کارخانه خودروسازی می‌شود

آذربایجان‌غربی: محمد دهقان، سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: نخستین کارخانه خودروسازی آذربایجان‌غربی با ظرفیت اسمی تولید پنج هزار خودروی باری، تا شش ماه آینده در ارومیه راه‌اندازی می‌شود.

******************************************************************************************************************************

افزایش ۲۰ درصدی کشت کلزا در پارس‌آباد

اردبیل: علی‌اکبر حسنیان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد گفت: کل سطح زیرکشت محصول کلزا در شهرستان پارس‌آباد پنج هزار و ۵۰۰ هکتار بود که در این شهرستان نسبت به پارسال ۲۰ درصد افزایش تولید داشته است.

 تحقیق و تفحص مجلس از واگذاری کشت و صنعت مغان

اردبیل: صدیف بدری، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت:  نحوه واگذاری و قیمت‌گذاری کشت و صنعت مغان نیز در سازمان خصوصی سازی توسط کارشناسان هیات تحقیق و تفحص مجلس بررسی و نتیجه پس از جمع‌بندی به اطلاع عموم می‌رسد.

کشاورزی بیشترین تقاضای اشتغال استان را دارد

اردبیل:  قاسم رحیمی، مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل تصریح کرد: از کل طرح‌های ارایه شده ۷۲ درصد در حوزه کشاورزی، ۲۲ درصد در بخش صنعت و شش درصد در بخش خدمات است و در مجموع این طرح‌ها تعداد شش هزار و ۷۲۵ طرح یعنی ۶۰ درصد طرح‌ها به صورت طرح‌های جدید، ۳۲ درصد طرح توسعه‌ای و هشت درصد طرح‌ها نیز در حوزه سرمایه در گردش است.

کد خبر 378473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.