پاکبانان را در نظافت پارک صفه یاری کنیم

مسئول پارک صفه شهر اصفهان گفت: سطل زباله‌های جدید در مسیرهای غرب پارک صفه درحال نصب شدن است و انتظار می‌رود شهروندان زباله‌های خود را پس از جمع‌آوری در سطل زباله بیندازند.

علی جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه ۱۴۰ تا ۱۵۰ هکتار از وسعت ۴۵۰ هکتاری پارک صفه شامل فضای سبز است که شامل فضای پارک شهری و قسمت‌های جنگل‌کاری می‌شود، اظهار کرد: پاکسازی و نظافت پارک صفه به صورت روزانه توسط پیمانکار فضای سبز انجام و زباله‌های جمع‌آوری شده بلافاصله به کارخانه پسماند انتقال داده می‌شود.

وی با بیان این که برخی شهروندان در سطوح جنگل‌کاری صفه اجاق می‌بندند یا زباله می‌ریزند ادامه داد: تا اواسط هفته هر شب یک نیسان زباله به بیرون از پارک حمل می‌شود در حالی که روزهای آخر هفته دو تا سه نیسان و شب‌های تابستان سه تا چهار نیسان زباله به بیرون از پارک صفه منتقل می‌شود.

جعفری با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی در جمع‌آوری زباله، گفت: پیمانکار فضای سبز صفه به منظور نهادینه کردن فرهنگ جمع‌آوری زباله، برخی روزها از جمله ایام نوروز و شب‌های آخر هفته به خانواده‌ها کیسه زباله می‌دهد.

مسئول پارک صفه شهر اصفهان با بیان اینکه تعداد زیادی نیرو بعد از روزهای تعطیل برای جمع‌آوری این پسماندها و نظافت پارک صفه به کار گرفته ‌می‌شود، ادامه داد: سازمان‌های فرهنگی و مردم نهاد با همکاری یکدیگر ایستگاه‌هایی را در روزهای تعطیل برای فرهنگ‌سازی در زمینه جمع‌آوری زباله، تحویل پلاستیک زباله و توزیع بروشورهای راهنما راه‌اندازی می‌کنند تا شهروندان و مسافران آگاهی بیشتری در زمینه جمع‌آوری زباله داشته باشند.

وی با اشاره به محیط کوهستانی صفه، تصریح کرد: گروه‌های کوهنوردی، سازمان‌های محیط زیستی و گروه‌های رفتگران طبیعت به مناسبت‌های مختلف از جمله روز جهانی محیط زیست و روز جهانی‌کوهنورد برنامه‌هایی را به صورت مشترک برگزار می‌کنند، برخی از این گروه‌ها با برداشتن کیسه زباله به قسمت‌های بالایی کوه می‌روند تا مسیرهای کوهستانی بالای کوه را پاکسازی کنند.

جعفری با تاکید بر اینکه تدابیر درنظر گرفته موجب شده تا پارک صفه مشکلی از نظر نظافت نداشته باشد، اضافه کرد: حدود ۱۷۰ سطل زباله نیز در مسیرها و عرصه‌های اصلی پارک نصب شده تا شهروندان و مسافران زباله‌های خود را در آن‌ها بریزند.

مسئول پارک صفه شهر اصفهان با اشاره به طرح تعویض و جایگذاری سطلهای زباله، خاطرنشان کرد: طرح تعویض سطل‌های فرسوده قدیمی با اختصاص بودجه و تامین اعتبار منطقه در دستورکار قرار دارد؛ نصب سطل‌های زباله جدید در بخش‌های غربی صفه که به تازگی سنگ‌فرش شده، درحال انجام است و همچنان ادامه دارد.  هفته گذشته نیز حدود ۵۰ سطل زباله در مسیرهای جدید نصب شد.

وی از شهروندان و مراجعه‌کنندگان به پارک صفه درخواست کرد به منظور حفظ محیط زیست کوهستان با پیمانکار، مسئولان و سازمان‌های مردم نهاد همکاری و همراهی لازم را داشته باشند و زباله‌های خود را در سطل زباله یا کیسه‌های پلاستیکی بریزند؛ این همراهی شهروندان موجب می‌شود تا کارگران زحمتکش فضای سبز که زحمت زیادی برای جمعآوری زباله‌ها به‌خصوص بعد از روزهای تعطیل متحمل می‌شوند، محیط شاداب‌تر و پاک‌تری برای استفاده شهروندان مهیا کنند.

کد خبر 378464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.