اجرای طرح ملی غربالگری دیابت در آینده نزدیک

گلپایگان _ معاون درمان وزیر بهداشت و درمان گفت: به زودی طرح غربالگری دیابت با هدف کاهش بستری در بخش‌های ویژه "آی‌سی‌یو" و "ان‌آی‌سی‌یو" و "سی‌سی‌یو" و "دیالیز" اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، قاسم جان‌بابایی امروز (شنبه) در حاشیه بازدید از بیمارستان‌های امام حسین(ع) گلپایگان و آیت‌الله گلپایگانی شهر گوگد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بیمارستان آیت‌الله گلپایگانی در سالیان متمادی با کمک خیران ساخته شده، اما به جز بخش درمانگاهی و "ام‌آرآی"، سایر بخش‌های آن بدون‌استفاده مانده است.

وی افزود: امکانات مورد نیاز این بیمارستان از لحاظ نیروی انسانی و پزشک متخصص و همچنین تجهیزات درمانی باید تأمین شود تا به یک مرکز درمانی کامل تبدیل و با مشارکت دولت و هیئت امنا اداره شود.

معاون درمان وزیر بهداشت و درمان با بیان اینکه به زودی کمبود دارو در گلپایگان برطرف می‌شود، گفت: دستگاه دیالیزم و ماموگرافی بیمارستان آیت‌الله گلپایگانی از سوی نماینده شهرستان در مجلس درخواست شده است و به زودی در اختیار آن قرار می‌گیرد، کمبود نیروی پرشک متخصص در بیمارستان امام حسین(ع) نیز در سال جاری برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه اولویت وزارت بهداشت و درمان ارتقای سلامت مردم و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها است، یادآور شد: طرح ملی بسیج غربالگری فشارخون از ۱۶ اردیبهشت ماه در سراسر کشور آغاز شده تا ۴۰ میلیون ایرانی بالای ۳۰ سال در این طرح غربالگری شوند.

جان‌بابایی خاطرنشان کرد: به زودی طرح غربالگری دیابت با هدف کاهش بستری در بخش‌های ویژه "آی‌سی‌یو" و "ان‌آی‌سی‌یو" و "سی‌سی‌یو" و "دیالیز" اجرا می‌شود.

کد خبر 378460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.