نتیجه اتفاقات جام حذفی در چند روز آینده اعلام می‌شود

معاون وزیر ورزش گفت: سعی خواهیم کرد از محل ۲۷ صدم درصد ارزش افزوده سهمی را برای هیات‌های استانی فدراسیون ورزش پیوند اعضا در نظر بگیریم.

به گزارش ایمنا، حمدرضا داورزنی پس از برگزاری انتخابات فدراسیون پیوند اعضا و بیماری‌های خاص گفت: این فدراسیون یکی از آثار مرحوم هاشمی رفسنجانی است که به یادگار مانده و کار در این فدراسیون سخت است و شرایط خاص خود را دارد.
وی افزود: ورزشکاران پیوند اعضا خود را تمام شده می‌دانند اما با ورزش امید به زندگی افزایش می‌یابد و باعث احساس نشاط می‌شود.
معاون وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: اگر امید به زندگی در بین ورزشکاران پیوند اعضا تقویت می‌شود به خاطر تلاش رئیس فدراسیون و هیات‌های استانی است که دغدغه و وقت خود را صرف این قشر می‌کنند.

داورزنی اضافه کرد: وزارت ورزش سال گذشته امکان استفاده از محل ارزش افزوده برای کمک به فدراسیون‌ها را نداشت، اما امسال سعی خواهیم کرد از محل ۲۷ صدم درصد ارزش افزوده سهمی را برای هیات استانی در نظر بگیریم.

وی افزود: من انتظاری جز انتخاب دوباره فاطمه هاشمی در راس فدراسیون ورزش بیماری‌های خاص نداشتم. وی مدت ۱۴ سال است که برای این فدراسیون زحمات زیادی کشیده است.

به گزارش ایسنا، داورزنی همچنین در حاشیه مجمع انتخابات فدراسیون ورزش بیماری‌ها و پیوند اعضا درباره اتفاقات اخیر فینال جام حذفی بین دو تیم پرسپولیس و داماش افزود: بعد از بروز اتفاقات اخیر جلسه‌ای را بلافاصله با کمیته انضباطی و اخلاق فدراسیون فوتبال، مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان و مدیر کل امور باشگاه‌ها برگزار کردیم و گزارشات لازم را در ۱۴ خرداد به نهادهای ذیربط ارسال کردیم تا آنجا ابعاد اتفاقات رخ داده، مورد بررسی قرار گیرد.

وی گفت: بر اساس مصوبه شورای امنیت کشور و بر گزاری هر مسابقه نهادهای مختلفی مسئولیت‌هایی را به عهده می‌گیرند که یکی از این نهادها مربوط به نهاد حفظ امنیت و نظم در ورزشگاه‌ها و کنترل ورود و خروج تماشاگران است که البته نظم‌دهی سکوهای تماشاگران بر عهده نیروی انتظامی است. تمام ابعاد مورد بررسی قرار گرفت که یکی از دلایلی که در این زمینه گزارش شده بود، فروش بیش از حد بلیت نسبت به ظرفیت ورزشگاه اهواز بود. این ورزشگاه در حدود ۳۰ هزار نفر ظرفیت دارد در حالی که ۳۵ هزار نفر به این ورزشگاه ورود پیدا کردند و ۱۵ هزار نفر خارج از مسیر بلیت فروشی از در و دیوار وارد استادیوم شده بودند. قرار بود این مسابقه در ورزشگاه غدیر که ظرفیت ۵۰ هزار نفر را دارد، برگزار شود که به خاطر استاندارد بودن ورزشگاه فولاد این طور در نظر گرفتیم که مسابقات به جای ورزشگاه غدیر در ورزشگاه فولاد که شرایط بهتری داشت، برگزار شود. به هر شکل این گزارش به نهادهای مختلف ارسال شده که شرایط هر دو باشگاه بعد از بررسی گزارش لازم چند روز آینده اعلام خواهد شد.

وی پیرامون این پرسش که آیا در این زمینه تاج رئیس فدراسیون فوتبال را چقدر مقصر قلمداد می‌کنید، گفت: در این زمینه بررسی لازم انجام خواهد شد و نتیجه آن به زودی اعلام می‌شود.

معاون وزیر همچنین در خصوص زمان برگزاری مجمع انتخابات دو فدراسیون کشتی و وزنه‌برداری خاطرنشان کرد: برای برگزاری مجمع این دو فدراسیون، منتظر تایید نهادهای امنیتی هستیم. به محض اینکه گزارش نهایی به دست ما برسد، مجمع انتخابات این دو فدراسیون را در دهه اول تیرماه و حداکثر تا ۱۵ تیر برگزار خواهیم کرد تا تکلیف این دو فدراسیون هر چه سریع‌تر مشخص شود.

وی اضافه کرد: جا دارد برای قهرمانی تیم وزنه‌برداری جوانان نیز از فدراسیون تشکر کنم و تلاش ما بر این است با توجه به پیش رو بودن انتخابی المپیک به آماده سازی تیم‌ها برای شرکت در مسابقات انتخابی، انتخابات این دو فدراسیون را زودتر برگزار کنید.

داورزنی در خصوص شکایت برخی از نمایندگان مجلس و نامه شکوایی که به وزیر ورزش پیرامون اینکه دبیر فدراسیون نمی‌تواند دبیر مجمع نیز باشد، خاطرنشان کرد: تلاش وزارت بر این است که انتخابات در یک شرایط بی طرف و برابر برگزار شود تا شائبه‌ای در این خصوص ایجاد نشود. ما این موضوع را بررسی می‌کنیم و تصمیم نهایی اتخاذ خواهد شد.

وی در پایان در خصوص انتخاب دوباره فاطمه هاشمی در رأس فدراسیون ورزش بیماری‌های خاص و پیوند اعضا اشاره کرد: این فدراسیون از سال ۸۴ که شروع به کار کرده است، فاطمه هاشمی زحمات زیادی را برای این فدراسیون با حمایت‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی کشیده و در آن زمان اگر ورزشکاران این رشته ۸۵ نفر بودند، در حال حاضر به ۱۵۰۰ نفر افزایش پیدا کرده است. بر گزاری مسابقات برای این قشر از جامعه سبب می‌شود تا امید به زندگی پیدا کنند. ورزشکاران پیوند اعضا شرایط خاص خود را دارند و من امیدوارم با حضور دوباره فاطمه هاشمی که در این فدراسیون ما بتوانیم شاهد موفقیت‌های بهتر ورزشکاران این رشته در مسابقات جهانی نیوکاسل انگلستان که شهریورماه برگزار می‌شود، باشیم.

منبع: ایسنا

کد خبر 378453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.