بازگشت سروقامتان ایران به مسیر طلایی

تیم ملی والیبال ایران پس از سه برد شیرین که در هفته نخست رقابت های لیگ جهانی والیبال بدست آورده بود، در روز اول هفته دوم این رقابتها با وجود شایستگی برای پیروزی، شکست خورد تا سلسله پیروزی‌هایش قطع شود، ولی در بازی امروز - شنبه ۱۸ خردادماه- هموطنان ولاسکو را شکست داد تا دوباره به مسیر طلایی برگردد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لیگ ملت‌های والیبال FIVB با حضور ۱۶ تیم از کشورهای؛ آرژانتین، استرالیا، برزیل، بلغارستان، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، ایران، ایتالیا، ژاپن و لهستان، پرتغال، روسیه، صربستان و آمریکا از دهم خردادماه تا نهم تیرماه به مدت پنج هفته برگزار می‌شود.

دور مقدماتی رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال از ۱۰ خرداد ماه آغاز به کار کرد و هفته نخست بازی‌ها با سه پیروزی قاطعانه و کسب ۹ امتیاز برای یاران ایگور کولاکوویچ در این مسابقات همراه بود.

تیم ملی والیبال ایران که در هفته اول لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ توانست با سه برد متوالی بدرخشد و با صدرنشینی به هفته دوم پای بگذارد، از روز گذشته – جمعه ۱۷ خردادماه - کار خود را در توکیو آغاز کرد.      

شاگردان کولاکوویچ در اولین گام از هفته دوم با میزبانی توکیو به مصاف برزیل، پرافتخارترین تیم لیگ جهانی والیبال رفتند، بلندقامتان ایرانی  در رقابتی نزدیک ۳ بر ۲ نتیجه را به برزیلی‌ها واگذار کردند.

ملی پوشان والیبال ایران در دومین دیدار از هفته دوم لیگ ملت ها به مصاف آرژانتین رفتند و در دیداری جذاب و تماشایی موفق شدند یکی از بهترین تیم های جهان را شکست دهند.

بازی‌های تیم ملی والیبال ایران در قالب ویژه‌برنامه  «والیبال ۲۰۱۹» از شبکه سه سیما برای علاقه‌مندان این رشته روی آنتن می‌رود.

چند روز قبل از شروع لیگ ملت های ۲۰۱۹ بود که میشاییل کوبیاک، بازی‌کن شناخته شده و باتجربه تیم ملی لهستان اظهارات عجیب و غریبی را علیه والیبال ایران عنوان کرد. صحبت های او که حتی به نحوی توهین به مردم ایران هم بود، با واکنش تند ایرانی ها مواجه شد. به نظر می رسید کوبیاک از اتفاقاتی که در فینال جام باشگاه‌های آسیا رخ داده، ناراحت بود.

این بازیکن لهستانی امسال در ترکیب تیم پاناسونیک ژاپن حضور داشت و در فینال برابر شهرداری ورامین قرار گرفت که در نهایت با شکست و نایب قهرمانی به خانه بازگشت. در پایان این مسابقه کوبیاک با بازیکنان ایرانی درگیری لفظی پیدا کرد.

رحمان محمدی راد سرمربی تیم والیبال شهرداری ورامین پس از بازگشت از مسابقات جام باشگاه های آسیا در مصاحبه با یکی از رسانه ها گفت: "برخی کُری‌خوانی‌ها در والیبال رایج است، بازیکنان ما در این بازی خوب عمل کردند اما زمانی که تیم عقب بود، تیم مقابل به صورت زیرکانه ما را مورد تمسخر قرار می‌داد و نیشخند می‌زد. حرکاتی بروز می‌دادند که اصلاً طبیعی نبود. فیاضی زمانی که آن سرویس عجیب و خاص را زد و موفق شد امتیاز پیروزی را از کوبیاک بگیرد، در واقع او را تحقیر کرد و همین مسئله باعث بروز جنجال شد."

با توجه به این برخورد ناشایست ستاره لهستانی فدراسیون والیبال ایران شکایتی از کوبیاک را نزد کمیته انضباطی فدراسیون جهانی والیبال مطرح کرد و امروز شنبه ۱۸ خردادماه حکم این کمیته مبنی بر اینکه کوبیاک در شش دیدار بعدی تیم ملی لهستان نمی تواند بازی کند؛ صادر شد.

نکته کلیدی در حکم کمیته انضباطی  FIVB در بخشی است که چنین موردی عنوان شده است:

"کمیته انضباطی FIVB به شدت توصیه کرد که فدراسیون والیبال لهستان، کوبیاک را وادار به نوشتن نامه عذرخواهی کند. این نامه باید در طول بازی بین لهستان و ایران در طول هفته سوم لیگ ملل والیبال، خوانده شود."

با این وضعیت به نظر می رسد با اینکه کوبیاک هفته آینده به ایران نمی آید، اما احتمالا نامه عذرخواهی او در حضور تماشاگران ایرانی در ارومیه خوانده خواهد شد.

کد خبر 378445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.