در سودای بهارستان

استـغفای ناگهانی سیدمحمد بطحایی از وزارت آموزش و پرورش روز پنجشنبه اعلام شد و در حالی که گمان می‌رفت رئیس‌جمهور برای پذیرش این استعفا تامل داشته باشد، اما ساعتی پس از انتشار استعفا بود که خبر پذیرش آن از سوی دکتر روحانی منتشر شد.

به گزارش ایمنا، شاید کمتر کسی فکر می‌کرد که هفتمین تغییر در ترکیب وزیران دولت تدبیر و امید، با استعفای وزیر آموزش و پرورش رخ دهد. استعفایی که در ابتدا از سوی روابط‏ عمومی این وزارتخانه تکذیب و سپس درباره دلیل آن گمانه‌زنی‌هایی همچون عدم همراهی دولت با برخی مسائل مورد‏نظر سیدمحمد بطحایی همچون صدور مصوبه طرح رتبه‌بندی فرهنگیان مطرح شد و در نهایت از سوی دفتر سخنگوی دولت، با اشاره به دلیل طرح شده در نامه استعفا – یعنی شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی – از سوی رئیس‌جمهوری پذیرفته شده و اعلام شد.

استـعفای ناگهانی سیدمحمد بطحایی از وزارت آموزش و پرورش خبری نیست که بتوان آن را نادیده گرفت و عادی تلقی کرد  و البته  ارتباط این اتفاق به مسائلی مانند کاندیداتوری انتخابات مجلس یا به بن‌بست رسیدن نظام رتبه‌بندی معلمان و حتی پیش کشیدن مشکلات شخصی و خانوادگی برای خیلی‌ها غیر قابل باور است. موضوعی که موجب شد تا فعالان رسانه ای و سیاسی و حتی نمایندگان مجلس هم در صفحه شخصی توییتر خود به آن واکنش نشان دهند.

پشت پرده استعفا بطحایی، زنگنه کجایی؟

مجتبی ذوالنور و احمدامیرآبادی فراهانی نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی جز نخستین افرادی بودند که با ابراز خرسندی از استعفای یک وزیر اصلاحاتی، انگشت انتقاد را به سمت دولت گرفتند و به با مصادره به مطلوب کردن این اتفاق به تسویه حساب های شخصی با دولت تدبیر و کابینه آن پرداختند. مجتبی ذوالنور تنها ساعاتی بعد از استـغفای ناگهانی سیدمحمد بطحایی از وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با فارس مدعی شد : پشت پرده استعفای آقای بطحایی مواردی است که دولت به وی وعده کرده بود، اما در نهایت با او همکاری نکرد.

احمد امیرآبادی فراهانی نیز که یکی از مخالفان دولت تدبیر امید است فرصت را غنیمت شمرد و در صفحه توییتر خود  نوشت: از قدیم الایام معمولا نماینده ها دنبال این بودند وزیر بشوند یکی دیگه ازعجائب این دولت، برعکس وزیر استعفا میده برای نمایندگی!!! آقایان قاضی زاده وآخوندی هم صبر می کردند الان استعفا می دادند آقای زنگنه کجایی؟ فرصت تمام شد. همکاران مراقب صندلی های سبز باشید.

کارهای ناتمام بطحایی

محمد مهدی زاهدی یکی دیکر از  اعضای فراکسیون ولایی مجلس و رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نکاتی را درباره استعفای بطحایی در صفحه توییترش نوشت: «ظاهراً با استعفای وزیر آ.پ موافقت شده است. وزیر پیشنهادی باید حمایت دولت برای انجام ارائه لایحه رتبه بندی، تعیین تکلیف معلمان حق التدریس، نهضتی و جامانده؛ تقویت دانشگاه فرهنگیان، یکسان‌سازی حقوق فرهنگیان بازنشسته، پرداخت مطالبات معلمین مدارس خارج را داشته باشد. »

عطای وزارت را به لقایش بخشید!

محمود صادقی ‏نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در واکنش به استفعای وزیر آموزش و پرورش در صفحه توییتر خود آورده است: ‏از استعفای وزیر آ.پ. برای کاندیداتوری مجلس شگفت زده شدم؛ به این جهت که چه مناعت طبعی دارد این انسان که عطای وزارت را به لقایش بخشید! دیگر آنکه چگونه فرصت خدمت بالفعل در سمت وزارت را به امید کسب کرسی احتمالی مجلس رها کرد و دیگر آنکه چه قدر و منزلتی دارد این کرسی و ما غافل بودیم!

تلخی بر خورد صادقانه به از شیرینی رفتار غیر صادقانه

نماینده مردم تهران و دبیرکل حزب مردم سالاری در صفحه توییتر خود نوشت: ای کاش آقای بطحایی پس از خدمات بی شائبه، در این وانفسای مشکلات آموزش و پرورش و مطالبات انباشت شده فرهنگیان و عدم پرداخت معوقات و عدم تحقق خواسته معلمان در طرح رتبه بندی و ... ایستادگی و مقاومت میکرد و به بهانه کاندیداتوری مجلس استعفا نمی کرد.

وی افزود: به هر حال کمتر کسی باور می کند علت استعفا همان چیزی باشد که در متن نامه منتشر شده است، امیدوارم ایشان با توضیحات بیشتر گفته شهید بهشتی را عملا اثبات کنند که تلخی بر خورد صادقانه از شیرینی رفتار غیر صادقانه ترجیح دارد.

به کجا می‌رویم؟!

حمیده زر آبادی ‏‏‏‏‏نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بی‌برنامگی در حوزه آموزش و پرورش در صفحه توییتر خود نوشت: حجم انبوه مطالبات معوق معلمان، انباشت مشکلات و مسائل معیشتی و صنفی فرهنگیان، تضییع حقوق و شأن آموزگاران و حالا وزارتخانه‌ای که با موافقت رئیس‌جمهور بدون وزیر و با سرپرست اداره می‌شود، نشان از آن دارد که بی‌برنامگی در حوزه آموزش و پرورش همچنان ادامه دارد... به کجا می‌رویم؟!

بهرام پارسایی ‏‏نماینده مردم شریف شیراز، عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با انتقاد از استعفای بطحایی در صفحه توییتر خود نوشت: آقای وزیر آ.پ حتی اگر قصد شرکت در انتخابات مجلس داشتید، بهتر بود در واکنش به فجایعی همچون مدرسه غرب تهران و زاهدان و تاکستان، یا برای عذرخواهی از فرهنگیانی که پاسخی برای مطالباتشان نداشتید، استعفا می‌کردید تا لااقل به‌عنوان فردی مسئولیت شناس، شانس رای آوردن داشته باشید.

غیر منطقی‌ترین دلیل استعفا!

 عبدالله رمضانزاده سخنگوی دولت اصلاحات این استعفا را غیرمنطقی‌ترین استعفا دانست و در صفحه توییتر خود نوشت: غیر منطقی‌ترین دلیل استعفایی که در عمرم شنیده‌ام استعفای وزیر آموزش و پرورش بود.

کد خبر 378423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.