یک شهر به‌خاطر دو نماینده مجلس بلاتکلیف است/ قتل یکی از اعضای شورا در شهرستان دیلم

قتل، زندان، استعفا، انصراف از استعفای اعضای شوراهای شهر، جایگزینی اعضای علی البدل و انتخاب یک شهردار جدید، مهم‌ترین حواشی پارلمان شهری در هفته‌ای است که گذشت

به گزارش خبرنگار ایمنا، پس از قتل میترا استاد توسط همسرش، محمدعلی نجفی شهردار اسبق تهران، خبرنگاران پایتخت که به دنبال انتشار اظهار نظر افراد و شخصیت‌های مختلف پیرامون این موضوع هستند، این‌بار نظر هاشمی رییس شورای شهر تهران را در این خصوص جویا شدند که او با لحن شوخی گفت: ماجرای نجفی مردانه است و زمانی در این زمینه صحبت می کنم که خانم‌های خبرنگار اینجا نباشند.

این حرف هاشمی به سرعت تبدیل به تیتر خبرگزاری‌های مختلف شد و واکنش‌های بسیاری را نیز درپی داشت تا در نهایت ساعتی بعد روابط عمونی شورای شهر تهران در بیانیه‌ای اعلام کرد: صبح امروز و هنگام عبور رییس شورای شهر تهران از کنار خبرنگاران برای حضور در جلسه علنی شورا، یکی از اصحاب رسانه برای شنیدن موضع رییس شورای شهر درباره پرونده دکتر نجفی اصرار کرد، مهندس هاشمی با توجه به عدم تمایل خود برای اظهار نظر در این موضوع، خارج از مصاحبه، با شوخی به این روزنامه نگار علت عدم پاسخگویی را حضور خبرنگاران زن عنوان کرد و البته از اصحاب رسانه خواست که این جمله را بعنوان مصاحبه منتشر نکنند

متاسفانه شاهد بودیم که برخی رسانه ها، با تغییر ادبیات این شوخی به یک مصاحبه رسمی ، آن را بعنوان یک اظهار نظر جدی منتشر کردند که موجب سوء تفاهم در بخشی از افکار عمومی شده است

روابط عمومی شورای شهر تهران از خبرنگاران محترم و مدیران رسانه ها ، انتظار دارد با حفظ استانداردهای حرفه ای، از تکرار اینگونه اقدامات که به صمیمت و ارتباط نزدیک اعضای شورای شهر تهران با اصحاب رسانه آسیب می رساند ، خودداری کنند."

در کنار این بیانیه شخص هاشمی نیز درباره این شوخی بدموقع خود و شیطنت سوال کننده در صفحه توییتر خود نوشت:‏ دیروز یکی ازخبرنگاران برای شنیدن نظرم درباره پرونده دکتر ‎نجفی اصرار کرد. به‌خاطرعدم تمایل، خارج ازمصاحبه و با شوخی علت عدم پاسخگویی را حضور خبرنگاران زن عنوان و البته خواستم که این جمله منتشرنشود.متاسفانه برخی، با تغییر ‎شوخی به مصاحبه رسمی آن را به‌عنوان موضع جدی منتشر کرده که موجب سوءتفاهم شد

رشت؛ علوی از انتخابات مجلس بازماند

پایان زمان استعفا برای کاندید شدن در انتخابات مجلس پنج‌شنبه شب به پایان می‌رسید اما تشکیل چندباره جلسه شورای شهر رشت برای بررسی استعفای رییس این شورا، سید امیرحسین علوی به دلیل عدم حضور اعضا به حد نصاب نرسیده بود و بررسی این استعفا نزدیک به دو هفته رها شده بود.

در نهایت با دستور فرماندار شهرستان رشت قرار شد جلسه فوق العاده شورای شهر از شاعت ۲۱ پنجشنبه و با دستور کار استعفای علوی برگزار شود که این نشست بار دیگر لغو شد زیرا تنها فاطمه شیرزاد، بهراد ذاکری، رضا رسولی و خود امیرحسین علوی در جلسه حاضر شدند.

جلسه شورا درحالی با آبستراکسیون مواجه شد که معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار رشت نیز در آن حضور یافته بود.

شورای شهر رشت پیش از این دو بار با  عدم حضور عمدی در جلسات مانع از بررسی استعفای علوی شدند و بدین ترتیب رئیس شورا فرصت شرکت در انتخابات مجلس را از دست داد.

با این حال برخی رسانه‌های محلی از پشت پرده‌هایی این اتفاق سخن می‌گویند؛ آنگونه که از گمانه‌زنی‌ها برمی‌آید، دلیل عدم موافقت اعضای شورای شهر رشت با استعفای علوی دو تن از نمایندگان رشت هستند که وی را رقیب انتخاباتی سر سخت خود می‌دانند و به همین خاطر از این ابزار برای از صحنه خارج کردن علوی از این عرصه استفاده می‌کنند.

از طرف دیگر جلسات شورای شهر در شرایطی مدام به تاخیر می‌افتد که خبرهای غیررسمی حاکی از آن است که ناصر حاج‌محمدی از سوی وزارت کشور برای تصدی شهرداری رشت احراز صلاحیت نشده و طی روزهای آینده این حکم به شورا ابلاغ خواهد شد.

شهرکرد؛ استعفای دادایی برای انتخابات مجلس

حیدر علیپور دهکردی رییس شورای شهر شهرکرد با تایید استعفای مرجان دادایی عضو شورا برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: اعصای شورای شهر با استعفای مرجان دادایی دهکردی یکی از اعضای این شورا موافقت کردند و پس از اعلام مصوبه شورای اسلامی شهرکرد به فرمانداری شهرستان شهرکرد در خصوص پذیرش با استعفای دادایی دهکردی و موافقت با آن، امامقلی بلالی دهکردی عضو علی البدلجایگزین وی خواهد شد

اهواز و کرمانشاه؛ انصراف از استعفا

غلامرضا امیری رییس شورای شهر کرمانشاه ۷ خرداد ماه از عضویت در این شورا انصراف داده بود اما در روزی که قرار بود در جلسه شورای شهر موضوع استعفای وی بررسی و در مورد آن تصمیم گیری شود، از استعفای خود انصراف داد.

همچنین سنواتی رییس شورای شهر اهواز خبر داد: مازیار جهانبخشی عضو شورای شهر اهواز که روزهای گذشته استعفای خود را از عضویت در شورای شهر اهواز به هیئت رئیسه شورا تحویل داده بود در نهایت از استعفای خود انصراف داد.

کرمان؛ دومین استعفا در فاصله چند هفته

اعضای شورای شهر کرمان با هشت رای موافق و دو رای مخالف با استعفای علی بهرامی موافقت کردند.

مخالفان استعفای بهرامی از تماس‌های مکرر مردمی و مخالفت آنان با استعفای او خبر دادند

یزد؛ انتظار چند ماهه به پایان می‌رسد؟

داور نظری اردبیلی که حکم تایید وزارت کشور را کسب کرده اما شهردار شدنش با مخالفت وزارت اطلاعات روبه‌رو شد، تنها راه رسیدن به صندلی شهرداری یزد را انتظار شش ماهه برای تشکیل هیئت رسیدگی به شکایات شهرداران می‌دید بنابراین خود و شهر یزد را با کناره‌گیری از شهرداری یزد از این انتظار شش ماهه نجات داد و با حضور در صحن علنی شورا از مردم و اعضای شورای شهر خداحافظی  و نامه اعلام انصراف و استعفا خود را به رییس شورای شهر تقدیم کرد.

در نهایت اعصای شورای شهر که از چند روز قبل پیش‌بینی اشتعفای او را می‌کردند و بررسی برنامه کاندیدهای دیگر را در دستور کار گذاشته بودند، در جلسه علنی خود، پس از موافقت با انصراف داور نظری؛ جمال‌الدین عزیزی را با اکثریت آرا به عنوان شهردار انتخاب کردند.

باید منتظر ماند و دید این‌بار حکم شهردار منتخب یزد صادر می‌شود یا باید شاهد تکرار چندباره فرایند انتخاب شهردار نشست

شیراز؛ حاجتی محکومیت یک ساله خود را آغاز کرد

یک‌شنبه شب زهره رستگاری، همسر مهدی حاجتی، عضو شورای شهر شیراز با انتشار توئیتی مدعی شد که همسرش بعد از ظهر امروز بازداشت و به زندان منتقل شده است.

حاجتی سال گذشته به دلیل توئیتی در مورد یک زن و شوهر بهایی، بازداشت و مدتی را در بازداشت به سر برده بود؛ در نهایت دادگاه تجدید نظر محکومیت یک‌ساله او را به اتهام عضویت در گروه‌های معاند و تشویش اذهان عمومی تایید کرد.

بوشهر؛ قتل یک عضو شورا

پلیس استان بوشهر از بازداشت سه نفر به ظن دست داشتن در قتل یک عضو شورای اسلامی شهر و روستا خبر داد.

جواد خلیفه لیراوی، رییس پیشین و عضو کنونی شورای اسلامی روستای حصار شهرستان دیلم، در شمال استان بوشهر بامداد جمعه (۱۷ خرداد) به قتل رسید.

هنوز از علت و انگیزه قتل این عضو شورا گزارشی منتشر نشده است.

کوتاه از شورا:

ونوس عاملی عضو شورای شهر یزد: در شورای شهر اختلاف نظر وجود دارد اما دشمنی نیست؛ در عجبم چرا رسانه‌ای چون صداوسیما یزد اصرار دارد القا کند که در شورای شهر اختلافات دشمن‌گونه وجود دارد.

محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران: بدهی پنج هزار میلیارد تومانی بنیاد تعاون سپاه به شهرداری تهران (به قیمت های سال ۹۲) همچنان پرداخت نشده است و ایجاد منابع پایدار از پارکینگ های شهری، پسماند و بازآفرینی بافت های فرسوده، به نتیجه نرسیده است.

مجید شمس، عضو شورای شهر کاشان: مخالفان پروژه‌های شهرداری چرا درباره هزینه ۱۳ میلیارد تومانی و بدون مجوز برای مصلی واکنش نشان ندادند؟ آیا آن‌ها در این دو سال قدمی برای رفع مشکل حسابهای مسدود شهرداری برداشتند؟ 

افشین حبیب‌زاده، عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران در خصوص عدم جمع‌آوری پل گیشا بر خلاف وعده‌های قبلی، اظهار کرد: پلیس درخواست داشت تا فرصت بیشتری برای انجام تحقیقات در خصوص تمهیدات ترافیکی پس از جمع‌آوری پل داشته باشد تا شهروندان با مشکلات کمتری مواجه شوند/ عملیات جمع آوری پل گیشا پس از تعطیلات عید فطر انجام می‌شود.

علیرضا شهریاری، عضو شورای شهر مشهد: مردم در روزهای تعطیل ساعت ها در ترافیک مسیر طرقبه شاندیز به مشهد معطل می شوند/ با اینکه در دو سال گذشته تلاش کرده ایم مسیر فرمانیه را بازگشایی کنیم اما مسئولان طرقبه شاندیز در این زمینه همکاری لازم را نداشته اند.

مریم روانبخش، عضو شورای شهر همدان در واکنش به موضوع استیضاح شهردار: در حال حاضر شورای پنجم به این نتیجه نرسیده است که طرح سؤال یا استیضاح شهردار همدان را انجام دهد.

کد خبر 378404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.