ایران بزرگترین قربانی تروریسم است

تیران-امام جمعه تیران‌وکرون گفت: ایران قربانی تروریسم و در صف مقدم مبارزه با آن قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از تیران، حجت الاسلام حسین رشیدیان در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به اهمیت مقاومت و ایستادگی، اظهارکرد: امام خمینی(ره) جایگاه و اهمیت مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان را برای جهانیان تبیین کرد و این اقدام باعث موفقیت این جریان در دنیا شد.

وی افزود: اقتدار کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران به مقاومت و ایستادگی در برابر سران ظلم جهان بوده و آن دسته از ملت‌هایی که راه سازش را پیش گرفتند هزینه‌های زیادی را متحمل شدند که بیش از هزینه‌های مقاومت بوده است.

امام‌جمعه تیران‌وکرون با بیان اینکه مقاومت در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا منجر به تحریم و شرایط سخت اقتصادی شد، تصریح‌کرد: این شرایط سخت، آسان‌تر از سازش در برابر آن‌ها است و این موضوع را در بین ملت‌های تسلیم شده نمایان است که اقتدار و صلابت خود را نیز از دست داده‌اند.

رشیدیان ادامه‌داد: از گذشته برای دولت آمریکا یک قدرت ساختگی ایجاد شده و این مفهوم که بدون آمریکا امکان مدیریت کشورها وجود ندارد در دنیا نهادینه شده، اما این مفهوم نادرست به دست امام خمینی(ره) و همراهی ملت ایران در دنیا اصلاح شد.

وی با بیان اینکه اسراییل قادر به تشکیل کابینه خود نیست، خاطرنشان‌ کرد: نارآمی در کشور و اختلافات مانع تشکیل کابینه توسط نتانیاهو شد و این شکست سختی برای یک منتخب به شمار می‌رود که در تاریخ نیز چنین تجربه‌ای وجود ندارد.

امام‌جمعه تیران‌وکرون به تشکیل جلسه بین دولت‌های عربی حاشیه خلیج فارس اشاره‌ کرد و گفت: بعضی از دولت‌های عربی با پیروی از دولت عربستان به دنبال تحقق برنامه‌های آمریکا و اسراییل هستند، اما در این مسیر اقتدار و جایگاه خود را از دست داده و نوکری سران ظلم را انجام می‌دهند.

رشیدیان تروریست خواندن ایران را یک ادعای دروغین دانست و افزود: ایران همواره با تروریست در جنگ بوده و هزینه‌های زیادی را نیز برای این موضوع متحمل شده، اما افکار غلط و غلبه دشمنان بر آن‌ها باعث شده ایران را تروریست و یا حامی آن‌ بخوانند.

وی با اشاره به روز صنایع دستی، خواستار حمایت از هنرمندان این عرصه برای رونق تولید و ایجاد اشتغال در کشور شد.

امام جمعه تیران‌وکرون ادامه داد: هنرمندان صنایع دستی نیازمند حمایت ویژه دولت با اختصاص تسهیلات بانکی، جلوگیری از واردات بی‌رویه، کاهش مشکلات و موانع این بخش و کمک به صادرات هستند، چنین اقدامی به توسعه اقتصادی کشور نیز کمک می‌کند.

کد خبر 378397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.