هدفگذاری تولید ۲۹۰ هزار تن در صنعت لاستیک کشور

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: صنعت لاستیک با اشتغالزایی ۱۶ هزار نفری توانایی تأمین کل تایرهای خودروهای پژو، پراید و سمند و همچنین برخی از تایرهای باری در کشور را دارد.

به گزارش ایمنا به نقل از شاتا، فرشاد مقیمی در نشست پایش وضعیت صنایع غیرفلزی که این هفته به صورت تخصصی به صنعت لاستیک پرداخته شد، باتشریح وضعیت این صنعت، اظهار کرد: روند تولید صنعت لاستیک با توجه به برنامه ریزی های انجام شده ‌حدود ۲۹۰ هزار تن در نظر گرفته شده که با اتخاذ مکانیزم های اجرایی امیدواریم با همکاری تولیدکنندگان به این هدفگذاری دست یابیم.

وی با اشاره به مشکلات صنعت لاستیک که عمدتا در حوزه تخصیص، تأمین و انتقال ارز برای تأمین مواد اولیه و افزایش هزینه تولید قرارداشت نکاتی را ارائه و خاطر نشان کرد: رفع مشکلات صنعت تایر با توجه به توان بالای این صنعت در تأمین حدود۷۰درصد کل نیاز تایر کشور در اولویت بوده ودر این خصوص تمهیدات لازم نیز صورت گرفته است.

مقیمی خاطر نشان کرد: این صنعت با تأمین حدود ۶۰ درصد وزنی و ۵۰ درصد ارزشی مواد اولیه از داخل کشور نقش مهمی در خوداتکایی این کالای راهبردی در کشور دارد و برای رفع مشکلات این صنعت همانند سایر صنایع اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت با تاکید بر پویایی انجمن ها در شناسایی وضعیت بحرانی صنایع خواستار اعلام دلایل تاثیرگذار بر روند تولید بنگاه های اقتصادی در بخش های مختلف صنعتی شد و خاطر نشان‌کرد: تشکل‌های صنعتی با توجه به ارتباط مستمر با صنایع مختلف از نزدیک در جریان چالش‌های بخش‌های مختلف صنعتی کشور بوده و می توانند پیش از بروز مشکلات احتمالی، چالش‌ها و دغدغه‌ها را به وزارت صنعت، معدن وتجارت منتقل کنند تا اقدامات لازم برای پیشگیری از کاهش ظرفیت تولید صورت گیرد.

در نشست تخصصی پایش صنعت لاستیک که با حضور دبیر انجمن تولیدکنندگان و نمایندگانی از این صنعت برگزار شد؛ پیشنهاداتی جهت برون رفت از وضعیت فعلی صنعت لاستیک نظیر تسریع در تخصیص ارز مورد نیاز، آزاد سازی صادرات ، برنامه‌ریزی برای افزایش کیفیت انواع لاستیک و حضور در بازارهای جهانی و بازنگری در وضعیت فاکتورهای اساسی صنعت مطرح و تصمیاتی در راستای رفع دغدغه های این صنعت اتخاذ شد.

همچنین در این نشست مقررشد پرونده‌های مربوط به صنعت لاستیک در جلسه آتی کمیته ارزی مشترک با بانک مرکزی مورد بازنگری و تخصیص ارز به واحدهای صنعتی این بخش تسریع شود.

کد خبر 378394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.