توسعه فضای سبز شهری اولویت مدیریت شهری است

شهردار زاهدان گفت: توسعه فضای سبز شهری به عنوان یکی از اولویت‌های چندگانه همواره در دستور کار شهرداری قرار داشته که این امر در سال جاری با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد.

به گزارش ایمنا، عبدالقادر پربار در خصوص وضعیت فضای سبز شهر زاهدان اظهار کرد: توسعه فضای سبز شهری به عنوان یکی از اولویت‌های چندگانه همواره در دستور کار شهرداری قرار داشته که این امر در سال جاری با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد.

پربار افزود: از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی‌های لازم را در جهت بهبود و ارتقای کمیت و کیفیت فضای شهری انجام شده که در این راستا موضوع تامین آب مورد نیاز به عنوان مهم‌ترین فاکتور به صورت ویژه مورد توجه قرار داشته و خوشبختانه تاکنون اقدامات مناسبی در این خصوص توسط شهرداری‌های مناطق صورت گرفته است.

وی ضرورت استفاده از پساب تصفیه‌خانه فاضلاب شهر زاهدان در امر آبیاری فضای سبزشهری را مورد توجه قرار داد و گفت: از آنجایی‌که موضوع استفاده از پساب فاضلاب شهری به عنوان یکی از مهم‌ترین منابع تامین آب فضای سبز مطرح و مورد توجه می‌باشد؛ برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات لازم جهت وارد مدار کردن این پساب به چرخه آبیاری فضای سبز صورت گرفته که ایجاد شبکه آبیاری تحت فشار و احداث مخازن و سپتیک در محل‌های مورد نیاز از جمله این اقدامات است.

شهردار زاهدان ضمن تشریح برخی دیگر از اقدامات صورت گرفته، ادامه داد: به‌منظور توسعه و ارتقای بهینه فضای سبز شهری پروژه‌ها و برنامه‌های دیگری از قبیل راه‌اندازی و وارد مدار کردن مجدد چاه‌های بلااستفاده، کاهش آبیاری با تانکر، محدود کردن آبیاری غرقابی، نظارت و توجه بیشتر به موضوع آماده‌سازی زمین، انتخاب نوع و سن گونه‌هایی با نیاز آبی کمتر، خاک و کود مناسب، کاشت و داشت بهینه و سایر مسائلی از این دست با جدیت در حال اجرا است.

وی با ابراز خرسندی از همکاری و تعامل صورت گرفته توسط شرکت آب منطقه‌ای استان، خاطرنشان کرد: به‌منظور مدیریت بهتر تاسیسات موجود، تعامل و هماهنگی‌های لازم فی‌مابین شهرداری زاهدان و شرکت آب منطقه‌ای استان صورت گرفته و امیدواریم این همکاری همچنان ادامه یابد تا بتوانیم در این راستا به بهترین نحو ممکن و در کوتاه‌ترین زمان برنامه‌هایمان را عملیاتی کنیم.

پربار اظهار کرد: هر چه مشارکت و همکاری شهروندان در حفظ و نگهداری امکانات ایجاد شده بیشتر باشد به همان نسبت اجرای برنامه‌های ما را که در جهت ایجاد رفاه بیشتر برای خود مردم است با نتایج بهتری همراه خواهد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 378389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.