هفته شلوغ تئاتری و سقوط شبکه خانگی

هر هفته در آخرین روز می توانید مهم ترین اخبار فرهنگ و هنر ایران را در ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا،هفته گذشته برای تئاتر ایران هفته ای پر از رویداد بود همچنین سرنوشت نامعلوم سریال های خانگی،موجب انتقادات زیادی شد.در ادامه مشروح رویداد ها را میخوانید.
مرگ مشکوک مترجم باسابقه:مرتضی کلانتریان از مترجمین قدیمی ایران در دوازدهم خرداد درگذشت.ابتدا این خبر با عنوان خودکشی این حقوقدان منتشر شد اما با اعلام جزییات مراسم تشییع و تدفین او،فرزند کلانتریان،پریدن پدرش از پنجره منزل شخصی اش را تکذیب کرد و ضعف جسمانی شدید و عدم تعادل را موجب مرگ پدرش مطرح کرد.مرتضی کلانتریان فراغ التحصیل رشته حقوق از فرانسه بود و آثاری چون سیمای زنی در میان جمع نوشته هانریش بل و بررسی پرونده یک قتل نوشته میشل فوکو را ترجمه کرده بود.
تهیه کنندگی کارگردان سینما در تئاتر:کمال تبریزی کارگردان سینما،تهیه کننده تئاتر "مختلف الاضلاع" به کارگردانی نادر فلاح شد.این نمایش که به کارگردانی نادر فلاح و نویسندگی سهند خیرآبادی می باشد، در خرداد و تیر ماه سال جاری در تماشاخانه سپند بر روی صحنه خواهد رفت.میترا حجار و نادر فلاح بازیگران این نمایش هستند.
جنایات و مکافات بر روی صحنه تالار وحدت:جدید ترین نمایش رضا ثروتی با عنوان جنایات و مکافات برگرفته از داستان معرف فئودور داستایوفسکی از نوزدهم خرداد بر روی صحنه تئاتر تالار وحدت خواهد رفت.بابک حمیدیان،طناز طباطبایی و اتیلا پسیانی از جمله بازیگران این تئاتر هستند.
نمایشگاه خیال در تئاتر مستقل تهران:نمایشگاه فتومونتاژی با عنوان "خیال" از تعدادی از تئاتر هایی که در سال گذشته بر روی صحنه رفتند،در تئاتر مستقل تهران برپاخواهد شد.آثار عکاسی فرهاد جاوید از تئاتر هایی نظیر بینوایان،خانه برنارد آلبا،ناسور و تروما توسط طناز پروان طراحی و مونتاژ شده اند.
سقوط سریال های شبکه نمایش خانگی:پس از حواشی که پیرامون سریال های رقص روی شیشه و نهنگ آبی مطرح شد،سریال رقص روی شیشه با پایانی بسیار ضعیف،قسمت آخرش را عرضه کرد.پایان نامید کننده این سریال موجب برانگیختن خشم بسیاری از منتقدان حوزه سینما و تلویزیون شد.همچنین حواشی بسیاری پیرامون چگونگی درآمد ساخت سریال های خانگی مطرح است.

کد خبر 378373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.