اصناف باید بیش از پیش برای آرامش جامعه کمک کنند

رییس مرکز اصناف و بازرگانان گفت: توقع می‌رود در شرایط کنونی که کشور درگیر جنگ اقتصادی است اصناف بیش از پیش به مسئولیت خود برای ایجاد آرامش در جامعه کمک کنند.

به گزارش ایمنا به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایارن، پیمان زندی در نشست هم اندیشی و هماهنگی صنوف فعال در حوزه صنایع غذایی ضمن اعلام این مطلب افزود: این نشست‌ها با اعضای اتحادیه‌ها ادامه دار است زیرا قصد داریم از زبان خود فعالان صنفی مشکلات کف بازار را شناسایی کنیم.هیچ گاه از اعتماد به اصناف متضرر نشده‌ایم و خوشبختانه بررسی‌های موردی و کالا به کالا نیز نشان می‌دهد هر کجا به اصناف اعتماد شده است، وضعیت بهبود یافته است.

وی به کاهش سه هزار تومانی قیمت شکر در بازار اشاره کرد و ادامه داد: پس از نشست های متعدد با شرکت بازرگانی دولتی و مسئولان ذی‌ربط، شرایط برای توزیع شکر توسط اصناف فراهم شد و می بینیم قیمت‌ها در بازار رو به تعادل می‌رود.

رییس مرکز اصناف و بازرگانان با اشاره به اینکه در شرایط کنونی اولویت بندی برای تامین و توزیع اقلام مورد نیاز مردم مهمترین اقدام است، به فعالان صنفی اطمینان داد که جامعه بزرگ اصناف مهمترین اولویت تعریف شده در این حوزه است.

کشور با کمبود هیچ کالایی روبه رو نیست

زندی گفت: از ظرفیت های همکاران صنفی بهره می بریم تا مردم نگرانی از بابت تامین کالا نداشته باشند و البته در این حوزه فروشگاه های زنجیره ای و بزرگ و میادین میوه و تره بار نیز در این مراحل عملکرد مطلوبی داشتند.

وی با اشاره به اینکه کشور با کمبود هیچ کالایی روبه رو نیست، گزارشی مبسوط را از روسای اتحادیه های حاضر در این نشست دریافت کرد.

در این نشست روسای اتاق اصناف تهران و اتحادیه بنکداران مواد غذایی ، خواربارفروشان، لبنیات فروشان ،عطار و سقط فروشان ،فروشندگان میوه و سبزی و نمایندگان اتاق اصناف ایران و سایر حوزه های صنعت،معدن و تجارت حضور داشتند.

در گزارش ارائه شده به رییس مرکز اصناف نیز آرامش بازار و نبود کمبود کالایی از سوی فعالان صنفی مورد تایید قرار گرفت.

کد خبر 378371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.