"طرح داچ" برای فعالان کسب و کار فناوری اطلاعات

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان گفت: تغییرات سریع فناوری و تحول صنعت تولید نرم‌افزار، فاصله زیادی بین دانش‌آموختگان فناوری اطلاعات و بازار کار ایجاد کرده و موجب کاهش بهره‌وری نیروی انسانی در این حوزه شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدحمیدرضا ابطحی با بیان اینکه فعالان عرصه فناوری اطلاعات یکی از مشکلات این صنعت را فقدان نیروی ماهر و خلاق می‌دانند، اظهار کرد: در این راستا مرکز آموزش سازمان فاوا به منظور آموزش نیروهای توانمند و خلاق در این حوزه، طرح "داچ" (دانش‌آموختگان چیره‌دست) را با هدف رفع نیاز حوزه فناوری اطلاعات تهیه و تدوین کرده است.

وی افرود: آموزش مهارت‌های تخصصی عملی و مورد نیاز بازار کار به دانش‌آموختگان، توسعه کسب و کار و انجام کار به صورت پروژه‌ای در فرآیند اجرای طرح "داچ" انجام می‌شود و برای ایجاد انگیزه، دانش‌آموختگان علاقه‌مند و مستعد، به شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات معرفی می‌شوند.

مدیر عامل فاوا شهرداری اصفهان ادامه داد: در این طرح سه بازوی اصلی اجرایی شامل مرکز آموزش فاوا، شرکت بانی (متقاضی نیروی ماهر و توانمند) و دانشبران یا متقاضیان علاقه‌مند و جویای کار حضور دارد.

ابطحی با اشاره به سابقه فعالیت مرکز آموزش سازمان فاوا، تصریح کرد: این مرکز با ۳۰ سال تجربه آموزشی علاوه بر ارائه آموزش‌های حرفه‌ای و تخصصی مورد نیاز بازار، شناسایی نیازهای مهارتی شرکت‌های فعال و توانمندسازی حوزه فناوری اطلاعات را نیز بر عهده داشته است.

وی با اشاره به ضرورت ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه، اضافه کرد: تعامل و مشارکت این سازمان با شرکت‌های عضو اتحادیه صنعت رایانه، دانش‌آموختگان دانشگاهی را در مسیر توانمندی و کسب مهارت‌های حرفه‌ای یاری می‌کند.

مدیر عامل فاوا شهرداری اصفهان با اشاره به نحوه اجرای این طرح، ادامه داد: برای ایجاد انگیزه در دانشبران، شرکت بانی نفرات برتر این دوره‌ها را برای کارورزی یا اجرای پروژه انتخاب می‌کند؛  تفاوت بارز این طرح با نمونه‌های مشابه، ایجاد فرصت ارائه پروژه یا گذراندن دوره کارورزی برای دانشبران و همکاری آنان با شرکت بانی است.

ابطحی خاطرنشان کرد: دانشبران پس از شرکت در دوره‌های آموزشی و کسب رتبه مورد نیاز برای شرکت در مرحله دوم طرح، با توافق شرکت بانی دوره کارورزی خود را ادامه می‌دهند.

مجید غلامی، مدیر مرکز آموزش سازمان فاوا شهرداری اصفهان نیز موضوعات آموزشی این طرح را منطبق با نیاز شرکت‌های توانمند دانست و اظهار کرد: در اجرای این طرح آموزش‌های تخصصی و حرفه‌ای به منظور کسب مهارت‌های کارآفرینی، مدیریتی و فنی در دستور کار قرار دارد.

غلامی افزود: علاوه بر آموزش‌های تخصصی فنی، مدیریت پروژه بر اساس مقدمات (PMBOK)، آموزش همکاری تیمی، مدیریت پروژه چابک (در حد مقدماتی و توسعهTeam Working) و مباحث دیگر نیز به دانشبران ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه مباحث ارائه شده بر حسب نیاز شرکت‌ها است، گفت: آموزش استاندارهای شرکت بانی به دانشبران برتر با هزینه شرکت انجام می‌شود،  تعریف پروژه به همراه مدرس راهنما نیز از خدمات دیگر این مرکز در بخش نهایی آموزش طرح است.

مدیر مرکز آموزش سازمان فاوا شهرداری اصفهان تصریح کرد: نفرات برتری که موفق به همکاری با شرکت شوند، قسمت عمده هزینه‌های خود را از شرکت بانی دریافت می‌کنند.

غلامی افزود: ثبت‌نام مرحله نخست این دوره از ۱۸ خردادماه تا اول تیرماه و از طریق سایت ITTCE.IR انجام می‌شود؛  این مرحله در دو حوزه تربیت کارشناس تولید نرم‌افزار و استقرار آن و کارشناس دیجیتال مارکتینگ تدارک دیده شده است؛  مرحله دوم دوره به تربیت کارشناس حوزه تعمیرات و نگهداری شبکه‌های بی‌سیم اختصاص دارد.

وی با اشاره به برگزاری سمینار معرفی طرح "داچ"،  تاکید کرد: سمینار معرفی طرح ۱۸ خرداد ماه در مرکز آموزش سازمان فاوا به نشانی خیابان آمادگاه، روبه‌روی هتل عباسی برگزار می‌شود؛  شماره تماس ۸-۳۲۲۲۸۷۸۷  داخلی ۱۴ نیز آماده پاسخگویی به سوالات علاقهمندان و متقاضیان است.

کد خبر 378366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.