مهلت استعفای داوطلبان انتخابات مجلس تمدید نمی‌شود

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور با بیان اینکه مهلت کناره گیری نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از مشاغل تصریح شده در ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس امروز پنجشنبه- شانزدهم خردادماه- به پایان می‌رسد، تاکید کرد: این فرصت تمدید نمی‌شود.

به گزارش ایمنا، سیداسماعیل موسوی روز پنجشنبه در پاسخ به پرسشی درباره شمار نامزدهای مشمول بند "الف" و "ب" که استعفا کرده‌اند، گفت: این افراد استعفای خود را تحویل وزارتخانه و سازمان‌های مختلف می‌دهند و تا امروز آماری به وزارت کشور ارائه نشده است.

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور ۲۶ اردیبهشت ماه امسال، از متصدیان ۷۴ ردیف شغلی ذکر شده در ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس خواسته بود، برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی تا روز شانزدهم خردادماه ۹۸ استعفا کنند؛ بطوری که استعفا آنها از سوی مقام مافوق پذیرفته شده و در آن پست اشتغالی نداشته باشند.

سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور نیز در این باره امروز در توییتر نوشت: پذیرش استعفا ملاک است نَه صرفاً ارائه استعفا؛ جایگزین این افراد باید ظرف یک ماه آینده تعیین شوند.  

همچنین حمید ملانوری مدیرکل سیاسی وزارت کشور روز یکشنبه (دوازدهم خردادماه) درباره تمدید مهلت استعفای داوطلبان انتخابات مجلس از مشاغل قید شده در این قانون، گفته بود این تاریخ تمدید نخواهد شد.

انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری دوم اسفندماه ۹۸ برگزار می شود. وزارت کشور روزهای ۱۰ تا ۱۶ آذرماه را زمان ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس اعلام کرده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 378352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.