اثبات تخلف سازمان ورزش شهرداری در گرو ارائه اطلاعات موثق است

مشاور پارلمانی شهردار تهران، با بیان ‌اینکه سازمان ورزش شهرداری نباید هیچ اقدام غیرورزشی انجام دهد از منتقدان خواست تا در مورد تخلف صورت گرفته در این بخش اطلاعات موثقی را ارائه دهند.

به گزارش ایمنا، داریوش قنبری در مورد انتقاداتی که به عملکرد سازمان ورزش شهرداری وارد دانسته شده است، اظهار کرد: بی‌تردید سازمان ورزش شهرداری در راستای تحقق هدفی که برای فعالیت آن در نظر گرفته شده است، حرکت می‌کند و نباید هم هیچ اقدام غیرورزشی در آن انجام شود.

مشاور پارلمانی شهردار تهران ادامه داد: بعید به نظر می‌رسد که فعالیت‌های غیرورزشی در سالن‌های سازمان ورزش شهرداری انجام شده باشد و اگر در برخی جاها این اتفاق افتاده باشد، در صورتی که اطلاعات موثقی در رابطه با آن ارائه شود، به طور قطع با مسئولان آن برخورد خواهد شد.

امکانات ورزشی شهرداری در جهت فرهنگ‌سازی برای انجام ورزش همگانی استفاده می‌شود

وی تصریح کرد: آنچه مسلم است از امکانات ورزشی شهرداری در راستای فرهنگ‌سازی برای انجام ورزش همگانی استفاده می‌شود و هدف شهرداری این است که امکانات ورزشی که در اختیار دارد به بهترین نحو در دسترس عموم مردم قرار گیرد.

قنبری خاطرنشان کرد: شهرداری قصد ندارد در روند ارائه خدمات ورزشی و اداره سالن‌های ورزش که در اختیار دارد، تصدی‌گری کند، بلکه تلاش می‌کند این بخش را به مردم واگذار کند و تنها بر فعالیت این سالن‌ها نظارت داشته باشد.

تامین سلامت شهروندان در دستورکار شهرداری قرار دارد

مشاور پارلمانی شهردار تهران تاکید کرد: یکی از مشکلاتی که شهرداری در مورد سالن‌های ورزشی خود دارد، این است که برخلاف اینکه می‌تواند با استفاده از امکانات ورزشی آن‌ها کسب درآمد کند، اما تاکنون از این منبعی که در اختیار دارد، استفاده نکرده است و در این حوزه فارغ از نگاه درآمدزایی تنها به تامین سلامت شهروندان می‌اندیشد.

قنبری تصریح کرد: شهردار تهران روزهای سه‌شنبه با هدف ترغیب شهروندان به حفظ سلامتشان به صورت نمادین با دوچرخه تردد می‌کند، چراکه گسترش این نوع تردد هم باعث کاهش آلودگی هوا و ترافیک می‌شود و هم ورزش همگانی از طریق دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی را ترویج می‌دهد.

وی با یادآوری دلایل توجه به سلامت عمومی در شهرداری، اظهار کرد: برابر با اطلاعاتی که از حوزه سلامت شهرداری کسب کردیم، ابتلا به فشارخون و مرگ و میر ناشی از آن در تهران سیر صعودی دارد، و این در حالی است که تعداد زیادی از آن‌ها از این مشکل خود بی‌اطلاع هستند، همچنین آمار مبتلایان به دیابت و چربی خون که در پی نبود تحرک ایجاد می‌شود، رو به افزایش است.

در هفته‌های گذشته انتقاداتی پیرامون نحوه عملکرد سازمان ورزش شهرداری مطرح شده بود مبنی بر اینکه این نهاد به هیچ عنوان نباید اماکن ورزشی را برای انجام اقدامات غیرورزشی اجاره دهد، چرا که مشاهده شده این فضاها را برای ساخت فیلم یا اجرای تئاتر اجاره داده‌اند که اقدامی اشتباه بوده که به اهمیت ورزش در کشور آسیب می‌رساند.

منبع: خانه ملت

کد خبر 378340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.