بیش از ۴۰ برنامه در هفته فرهنگی فریدن اجرا می‌شود

فریدن _ فرماندار فریدن از برگزاری بیش از ۴۰ برنامه در هفته فرهنگی این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایمنا، سید تقی معین‌الدینی اظهار کرد: این برنامه‌ها در قالب هفت محور اصلی طبقه‌بندی شده است که نهادهای متولی اجرای آن را بر عهده می‌گیرند.

وی تصریح کرد: برنامه‌های هفته فرهنگی به تناسب موضوعی با این محورها و بر اساس چینش از پیش تعیین شده برگزار خواهد شد.

فرماندار فریدن هفته فرهنگی را رسانه‌ای ارزشمند برای انعکاس جایگاه فرهنگی، پیشینه تاریخی و مزیت‌های منطقه‌ای از جمله جاذبه‌های ارزشمند طبیعی، صنایع دستی، محصولات محلی و گیاهان دارویی ذکر کرد.

وی گفت: پاسداشت هفته فرهنگی و معرفی شایسته منطقه اثر مستقیم در جذب سرمایه گذار دارد، چرا که بسیاری از شهرستان‌ها هستند که چندان ظرفیت‌های قابل توجه ندارند، اما با ارایه نمود و چهره خوب از منطقه خود به طرز عجیبی در بین سرمایه گذاران شناخته شده‌اند.

معین الدینی شعار سال مبنی بر رونق تولید، فرهنگ ایثار و شهادت، تفسیر فرهنگ کار و تلاش، معرفی میراث ناملموس، باورها و آداب و سنن مردم منطقه در بخش‌های مختلف، معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری، معرفی نخبگان، مشاهیر و نام آوران شهرستان، توجه به حقوق شهروندی، اشاعه مبانی امید به زندگی، برگزاری میزگرد و همایش‌های تخصصی، معرفی روستاها و نکته‌های امیدبخش آن‌ها برای مهاجرت معکوس، میراث فرهنگی و صنایع دستی، اردوهای بوم گردی، فراخوان‌های فرهنگی و هنری، توجه به برخی از مشخصه‌های فرهنگی در ورزش‌ها و بازی‌های بومی و موسیقی محلی، معرفی گیاهان دارویی و زمینه‌های قابل سرمایه‌گذاری در آن و معرفی معماری سنتی منطقه را از مهم‌ترین موضوعاتی برشمرد که در تبیین برنامه‌های هفته فرهنگی فریدن به نهادها ابلاغ شده است.

فرماندار فریدن مزرعه تحقیقاتی گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی،، نمایشگاه توانمندیها و قابلیت‌های بخش کشاورزی و دامپروری شهرستان، دبیرخانه خلاقیت، ایستگاه شهروند آگاه، موزه مزرعه و نمایشگاه عکس خاطرات شهر را از جمله طرح‌هایی بیان کرد که در هفته فرهنگی فریدن افتتاح خواهد شد.

وی از برگزاری سمینار فرهنگ کار، همایش خانه و خانواده، کارگاه یک روزه آشنایی با صنایع دستی شهرستان، جشنواره اقوام، جشنواره بزرگ غذای سنتی، سمینار تخصصی گیاهان دارویی، المپیاد ورزشی، تور فریدن گردی جشنواره متمرکز بازی‌های بومی محلی به عنوان برنامه‌های شاخص هفته فرهنگی فریدن خبر داد.

معین الدینی اجرای منسجم و اثرگذار برنامه‌های هفته فرهنگی فریدن را در گرو هم افزایی همه نهادهای مرتبط و مشارکت مردم دانست و افزود: هفته فرهنگی فریدن از ۱۸ تا ۲۴ خردادماه برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 378330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.