صنایع نفت و گاز کشور باید توسعه یابد

گلپایگان _ عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: پالایشگاه "جی تی ال" گاز را به فرآورده‌ تبدیل می‌کند و آلایندگی زیست محیطی ندارد، بنابراین ایرادات مطرحه متعلق به ۱۰ سال گذشته است که طرح اقتصادی نبود، اما امروزه براساس سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ توسعه صنایع گاز و پتروپالایشگاه بخشی مهم از توسعه صنعت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، علی بختیار امروز (پنجشنبه) در جمع مردم گلشهر با بیان اینکه جمهوری اسلامی به عنوان یک راهبرد پایبند به حمایت از مردم لبنان، فلسطین و سایر کشورهای مظلوم بوده است، اظهار کرد: باوجود دشمنی‌های رژیم صهیونیستی و دول غربی و اروپایی، دستاوردهای زیادی در این زمینه حاصل شده است.

وی از اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر خبر داد و افزود: یکی از کارهای مهم در کمیسیون حقوقی مجلس تصویب لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست بود که سرانجام با حضور نماینده ۱۰ سازمان در ۱۰ جلسه بررسی و در صحن علنی مجلس تصویب شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از پایان مراحل ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان با همکاری دولت و مجلس خبر داد و خاطرنشان کرد: تحریم بنزین برای کشور مشکلی ایجاد نمی‌کند، زیرا از این پس ایران نه تنها به واردات بنزین وابسته نیست، بلکه به عنوان کشور صادر کننده این محصول شناخته می‌شود.

 بختیار گفت: فازهای ۱۳ تا ۲۴ پارس جنوبی با شش پیمانکار ایرانی و استفاده از منابع صندوق توسعه ملی افتتاح شد و در حال حاضر ظرفیت تولید هزار میلیون متر مکعب گاز در این منطقه وجود دارد.

وی با بیان اینکه اگر در گلپایگان سالانه ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شود مشکل بیکاری برطرف خواهد شد، اظهار کرد: باید از ظرفیت‌های موجود در بخش‌های صنعت، کشاورزی، دامداری و گردشگری شهرستان بیشتر استفاده شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود ذخایر فراوان گاز در کشور، تآکید کرد: باید طرح‌های فرآوری در مناطق مختلف ایجاد شود که یکی از آن‌ها "جی تی ال" است.

بختیار با بیان اینکه این طرح آلایندگی ندارد، تصریح کرد: مطالعات اجرای این طرح در گلپایگان انجام شده و پس از تملک زمین یک واحد تولیدی با ظرفیت هزار بشکه در منطقه ایجاد خواهد شد که می‌تواند نرخ بیکاری شهرستان را به تک رقمی برساند.

کد خبر 378329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.