آبگیری ۴۰ درصد از تالاب هامون/شهادت تکاور کرمانی در درگیری با اشرار

در بسته خبری امروز از ثبت اولین وقف کاهش آسیب‌های اجتماعی در جغتای تا سمپوزیوم قنات بلده در فردوس و آغاز گازرسانی به دلگان تا سه ماه آینده را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای شرقی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

ثبت اولین وقف کاهش آسیب‌های اجتماعی در جغتای

خراسان رضوی: رییس اداره اوقاف و امور خیریه جغتای گفت: اولین وقف استان خراسان رضوی، با نیت کاهش آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان به ثبت رسید.

۵۴ حلقه چاه غیرمجاز آب در مشهد مسدود شد

خراسان رضوی: محمد برزویی، مدیر امور منابع آب مشهد گفت: درراستای صیانت و حفاظت از منابع آبی و جلوگیری از بهره‌برداری غیرمجاز آب از چاه‌های غیر مجاز و جلوگیری از افت سطح آب‌های زیرزمینی در دو ماهه اول سال جاری، ۵۴ حلقه چاه آب غیرمجاز پر و مسلوب المنفعه شد که ۲.۵ میلیون متر مکعب صرفه‌جویی آب را در پی داشت.

کشف ۲۲ کیلو و ۴۰۰ گرم مواد مخدر در تربت جام

خراسان رضوی: هوشنگ کیانی، فرمانده انتظامی تربت جام گفت: ️ماموران پاسگاه انتظامی جنت‌آباد این فرماندهی در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت افرادی سودجو در خصوص حمل مواد مخدر، پیگیری موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ️ماموران انتظامی تربت جام پس از شناسایی محل دپو مواد مخدر به منظور پاکسازی و دستگیری قاچاقچیان به منطقه مورد نظر عزیمت که بعد از گشت‌زنی‌های هدفمند، در مجموع  ۲۲ کیلو و ۴۰۰ گرم تریاک را که به‌صورت ماهرانه‌ای در زیر خار و خاشاک توسط قاچاقچیان مخفی شده بود، کشف کردند.

***********************************************************************************************

۱۵۵ پروژه ورزشی در خراسان‌جنوبی در حال ساخت است

خراسان‌جنوبی: مهران سرپرست، مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی با اشاره به ۱۵۵ پروژه در دست احداث در استان، گفت: تعداد ۷۵ پروژه خیرساز و ۱۴ چمن مصنوعی با همکاری بنیاد مستضعفان در حال ساخت می‌باشد.

سمپوزیوم قنات بلده فردوس برگزار می‌شود

خراسان‌جنوبی: مهدی اسلام‌پناه، رییس سمپوزیوم قنات بلده فردوس از برگزاری جشن ثبت جهانی قنات بلده فردوس در ۲۲ و ۲۳ خردادماه در شهرستان فردوس خبر داد.

کانون ملخ‌های صحرایی در نهبندان سم‌پاشی شد

خراسان‌جنوبی: مهدی عصمتی‌پور، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه بر اساس نظارت‌ها و دیده‌بانی‌هایی که انجام دادیم، کانون این ملخ ها را در اراضی نهبندان ردیابی کردیم، گفت: کانون این ملخ‌ها را سم‌پاشی کردیم.

**************************************************************************************************

آبگیری ۴۰ درصد از مساحت تالاب هامون

سیستان و بلوچستان: محید پورمردان، مدیرکل محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: نزدیک ۴۰ درصد از مساحت تالاب هامون با ارتفاع یک وجب تا دو متر آبگیری شده است.

آغاز گازرسانی به دلگان تا ۳ ماه آینده

سیستان و بلوچستان: مجتبی شجاعی، فرماندار دلگان از آغاز به کار پروژه گازرسانی به شهر دلگان خبر داد و گفت: با پیگیری‌های فراوان مطالعات گازرسانی به دلگان به اتمام رسیده و در سه ماه آینده کلنگ‌زنی گازرسانی به این منطقه انجام خواهد شد.

آغاز برداشت انگور از تاکستان‌های سراوان

سیستان و بلوچستان: شیرزاد کمالی، مدیر جهاد کشاورزی سراوان گفت: پیش‌بینی می‌شود ١٤٤ تن انگور یاقوتی از سطح ۱۲هکتار از تاکستان‌های بارور این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شود.

****************************************************************************************************

شهادت پلیس تکاور کرمانی در درگیری با اشرار

کرمان: بر اثر تیراندازی سرنشینان ناشناس یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ به سمت تیم گشت انتظامی ۱۱۵ در روستای "پنگ" از توابع شهرستان رودبار جنوب، یکی از کارکنان با هویت گروهبان یکم محمدامین الله‌دادی به درجه رفیع شهادت نائل شد.

تصویب ۲۵۱ پروژه در ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان

کرمان: جعفر رودری، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: ۲۵۱ پروژه برای سال ۹۸ به تصویب ستاد اقتصاد مقاومتی استان خواهد رسید که ۱۳۳ از سال قبل منتقل شده، ۴۶ پروژه مستقر هستند و ۴۲ پروژه جدید داریم.

بلاتکلیفی کارخانه پلاسمای خون کرمان از سال ۹۵

کرمان: محمدجواد فدائی، استاندار کرمان با اشاره به بلاتکلیفی کارخانه پلاسمای خون کرمان از سال ۹۵ گفت: این پروژه سه سال است که هنوز منابع مالی آن تامین نشده است.

کد خبر 378322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.