هوآوی: آماده توافق با آمریکا هستیم

اظهارات مطرح‌شده از سوی رئیس هیت‌مدیره‌ هواوی از تمایل این شرکت برای امضای توافق‌نامه‌ با دولت آمریکا حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یکی از مقامات ارشد هواوی (Huawei) اخیرا در مصاحبه‌ای، از تمایل این شرکت برای امضای توافق‌نامه‌ عدم جاسوسی با دولت ایالات متحده‌ آمریکا خبر داده است. این گفته‌ها درحالی مطرح می‌شوند که طی چند هفته‌ی اخیر، شرکای آمریکایی هواوی به‌دلیل تحریم این شرکت توسط فرمان دونالد ترامپ، از پایان همکاری با چینی‌ها خبر داده بودند.

لیانگ هوآ، رئیس هیت‌مدیره‌ هواوی،‌ در گفت‌وگو با روزنامه‌نگاران آمریکایی گفته است که هواوی به امضای چنین توافق‌نامه‌ای تمایل دارد. با این‌وجود، او مدعی شد که در شرایط فعلی، چنین پیشنهادی از سوی آمریکا مطرح نشده است و توافق با این کشور، حداقل فعلا عملی نیست.

او در این زمینه گفت: از آنجایی که دولت آمریکا از ما [تجهیزاتی] خریداری نکرده است، در حال حاضر خریداری نمی‌کند و احتمالا در آینده همچنین کاری انجام نخواهد داد، مطمئن نیستم که شانس امضای چنین توافق‌نامه‌ای وجود داشته باشد.

لینانگ هوآ در ادامه‌ی سخنانش به اقدام اخیر دونالد ترامپ هم اشاره کرد. وی گفت: ترامپ با امضای فرمان اجرایی اخیر با محوریت جلوگیری از استفاده‌ی هواوی از فناوری‌های ساخت آمریکا، از حد خود تجاوز کرده است. لیانگ هوآ ادامه داد: استفاده از قدرت سیاسی به‌منظور مشکل‌ایجادکردن در یک صنعت، کار نادرستی است.

کد خبر 378315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.