انتظار برای رونق تابستانه بازار پیش ساخته‌های بتنی اصفهان

نایب رییس اتحادیه تولید و فروش پیش ساخته‌های بتنی اصفهان گفت: تا پیش از عید نوروز بازار در رکود به سر می برد اما ایام نوروز رونق تازه ای به بازار پیش‌ساخته‌های بتنی بخشید که این رونق هم اکنون از بین رفته و امیدواریم تابستان امسال فصل خوبی برای کسبه این حوزه باشد.

قربانعلی مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه کیفیت پیش ساخته‌های بتنی که در اصفهان تولید می شود در موقعیت مناسبی قرار دارد، اظهار کرد: در حال حاضر محصولات اصفهان در این حوزه از کیفیت خوبی برخوردار است اما هنوز به نقطه مطلوبی در هم تراز شدن با استانداردهای جهانی نرسیده ایم.

وی افزود: پیش ساخته بتنی اصفهان فقط نیاز اصفهانی‌ها را تامین می‌کند و ظرفیت صادر کردن محصولات به داخل یا خارج از کشور را نداریم. البته در موارد محدود و انگشت شماری از شهرهای دیگر برای خرید این تولیدات به اصفهان می آیند.

نایب رییس اتحادیه تولید و فروش پیش ساخته‌های بتنی با بیان اینکه بیشتر قالب‌های تولید پیش ساخته‌های بتنی ساخت داخل و بومی است، خاطر نشان کرد: تمامی استانداردهای ملی و لازم برای ساخت و ساز در تولید پیش ساخته‌های بتنی رعایت می شود. برای نمای داخلی ساختمان از تیغه‌های سیمانی استفاده بیشتری می شود و کمتر کسی در ساخت آپارتمان از پیش ساخته های بتنی استفاده می کند.

مرادی ادامه داد: پروانه‌های زیادی برای فعالیت واحدهای صنفی در این حوزه صادر شده است اما تعداد محدودی از دارندگان پروانه کسب در این حرفه فعالیت می‌کنند. حدود ۳۰ واحد صنفی فعال در اصفهان در زمینه تولید و فروش پیش ساخته های بتنی فعالیت می کنند. پیشرفت در زمینه تولیدات پیش‌ساخته بتنی بسیار محدود بوده است.

وی با اشاره به تحریم‌های اقتصادی ایالات متحده علیه ایران اضافه کرد: تاثیر تحریم‌ها در نوسانات ارزی موجب افزایش محدود برخی قیمت‌ها در این حوزه اقتصادی شده و در موارد انگشت شماری نیز موجب شده است که برخی واحدهای صنفی تا مرز ورشکستگی و تعدیل نیرو پیش بروند. اتحادیه همواره سعی کرده است تا از رسیدن آسیب به واحدهای صنفی جلوگیری کند.

نایب رییس اتحادیه تولید و فروش پیش ساخته‌های بتنی گفت: در زمینه ارتقای کیفیت و کمیت محصولات اصفهان سرمایه گذاری صورت گرفته و بخش خصوصی آماده فعالیت در این زمینه است.

کد خبر 378310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.