عزم جدی وزارت صمت برای جلوگیری از صدور کارت‌های تقلبی بازرگانی

معاون بازرگانی سازمان صنعت معدن و تجارت استان اصفهان گفت: از سال قبل عزم جدی در وزارت صنعت، معدن و تجارت برای جلوگیری از صدور کارت‌های تقلبی بازرگانی ایجاد شد و این کارت‌ها هم اکنون فاقد اعتبار و غیرقابل استفاده است.

اسماعیل نادری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اعلام اینکه بر اساس مسیری که وزارت صمت در پیش دارد، واردات با کارت های بازرگانی به طور موقت متوقف شده است، اظهار کرد: وظیفه صدور کارت بازرگانی با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی است و سازمان صمت تنها وظیفه تایید کارت‌های بازرگانی و هویت دارندگان آنها را بر عهده دارد.

وی افزود: مقرر شده که صدور کارت‌های بازرگانی در آینده نزدیک به سازمان صنعت، معدن و تجارت واگذار شود. در حال حاضر اتاق بازرگانی همچنان وظیفه ثبت نام و صدور کارت های بازرگانی را بر عهده دارد.

 معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان خاطر نشان کرد: از سال قبل عزم جدی در وزارت صنعت، معدن و تجارت برای جلوگیری از صدور کارت‌های تقلبی بازرگانی ایجاد شد و این کارت‌ها هم اکنون غیرقابل استفاده است. کارت‌های اصلی نیز توسط سیستم اختصاصی سازمان صمت فعالیت می کنند.

نادری ادامه داد: جلوگیری از صدور کارت‌های تقلبی بازرگانی در کشور موجب شد تا تقاضا برای صدور کارت های قانونی افزایش یابد و در حقیقت افرادی که از کارت های بازرگانی تقلبی استفاده می کردند مجبور به ثبت نام برای صدور کارت بازرگانی حقیقی شدند.

وی اضافه کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان اولین سازمان صمت کل کشور بود که متوجه تقلبی بودن برخی کارت های بازرگانی مورد استفاده از سوی تاجران شد و این موضوع را با وزارت صنعت، معدن و تجارت در میان گذاشت. پس از اینکه سازمان صمت اصفهان متوجه تقلبی بودن برخی کارت های بازرگانی شد ۲۲۰ کارت بازرگانی از سوی این سازمان باطل شد.

معاون بازرگانی سازمان صنعت معدن و تجارت استان اصفهان تصریح کرد: وزیر صمت پس از اتفاقی که در اصفهان افتاد دستور داد تا همه سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها نسبت به شناسایی کارت‌های بازرگانی جعلی و ابطال آنها اقدام نمایند.

نادری با اشاره به صدور کارت‌های بازرگانی جدید در کشور، افزود: در صورتی که عملکرد کارت‌های بازرگانی جدید در حوزه صادرات به کشور باشد، تاثیر صدور مجدد آنها به نفع اقتصاد و تجارت کشور است. برخی کارت‌های بازرگانی نیز در سال ۱۳۹۷ به واحدهای تولیدی اختصاص یافت که تا پیش از آن مواد اولیه خود را از طریق دلال‌های بازار وارد می کردند.

کد خبر 378308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.