تولیدات گندم اصفهان جوابگوی نیاز استان نیست

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: به رغم تولید میزان قابل توجهی از گندم در اصفهان، این میزان جوابگوی نیاز مردم استان نیست و شاید مجبور شویم از استان های دیگر گندم وارد کنیم.

محمودرضا افلاکی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به نقش بارندگی های اخیر در افزایش میزان محصولات کشاورزی استان اصفهان همچون گندم و جو، اظهار کرد: بارندگی های اخیر کمک قابل توجهی به بهتر عمل آمدن محصولات کشت دیم و آبی کرد و همچنین تاثیر این بارندگی ها در منابع آب زیرزمینی موجب رشد میزان تولیدات گندم و جو در استان شد. در حقیقت بارندگی هایی که بیش از ۱۶ میلی متر باشد می تواند موثر واقع شود.

وی افزود: در سال اخیر چندین نوبت بارندگی موثر در اصفهان اتفاق افتاد ضمن اینکه افزایش سطح زیر کشت استان اصفهان نیز در این افزایش تولید محصولات کشاورزی تاثیر گذار بوده است.

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: ۱۰ تا ۱۵ درصد رشد تولیدات گندم و جو در استان اصفهان ناشی از بارندگی های یک سال اخیر بوده است. اسفند ماه و فروردین ماه بیشترین و موثرترین بارندگی ها را داشتیم و بارندگی در این ماه ها کمک شایانی به رشد تولیدات کشاورزی کرد.

افلاکی ادامه داد: پیش بینی کرده ایم که بتوانیم امسال ۳۰۹ هزار تن گندم از اراضی زیر کشت استان اصفهان برداشت کنیم. تاکنون از ۱۱ هزار و ۷۳۰ هکتار اراضی زیر کشت ۴۸ هزار و ۱۰۰ تن جو برداشت شده است. از  دو هزار و ۴۳۵ هکتار اراضی زیر کشت گندم حدود ۱۰ هزار تن برداشت شده است.

وی اضافه کرد: تا کنون دو هزار و ۲۶۰ تن خرید تضمینی گندم و جو مازاد بر نیاز کشاورزان توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان انجام گرفته است.

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه حدود دو  درصد از میزان گندم تولید شده کشور مربوط به اصفهان است، یادآور شد: وزارت جهاد کشاورزی پیش بینی کرده است که امسال ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم در سطح کشور برداشت شود و از این میزان ۱۲ میلیون تن توسط وزارت جهاد کشاورزی خرید تضمینی می شود.

کد خبر 378305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.