پرداخت ۳۴۰ میلیارد ریال کمک‌های بلاعوض به بیش از ۸ هزار واحد سیل‌زده

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: مبلغ ۹۸ میلیارد تومان برای احداث ۹۸۰۰ واحد مسکونی روستائی در نظر گرفته شده و برای ۱۱ هزار واحد اسکان موقت روستائی نیز ۶۶ میلیارد تومان کمک بلاعوض پیش‌بینی شده است.

به گزارش ایمنا، مهدی جمالی‌نژاد به همراه مسئولان استانی و محلی از روند بازسازی و نوسازی مناطق آسیب دیده از سیل فروردین ماه امسال این دو شهر و روستاهای اطراف بازدید و در جریان آخرین برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات صورت گرفته، قرار گرفت.

وی در معمولان در جلسه بررسی روند بازسازی و نوسازی که با حضور مسئولان محلی و بنیاد مسکن تشکیل شد، حضور یافت و ضمن استماع گزارش‌های مسئولان برخی تصمیمات و برنامه‌های کمیته بازسازی و نوسازی مناطق سیلزده را برای حاضران تشریح کرد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در نشست بررسی روند بازسازی و نوسازی شهر پلدختر شرکت کرد و اظهار کرد: به منظور پیگیری دقیق و همه جانبه موضوعات مرتبط با سیل فروردین ماه امسال، قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق آسیب‌دیده از سیل به ریاست وزیر محترم کشور تشکیل شده و ذیل آن کمیته‌های تخصصی و قرارگاه‌های متناظر در استان‌ها و دستگاه‌های مرتبط تشکیل شده است.

وی افزود: پایه و اساس بسیاری از مصوبات هیئت محترم وزیران در زمینه جبران خسارات ناشی از سیل، اقدامات قرارگاه بازسازی و نوسازی می‌باشد.

جمالی‌نژاد اضافه کرد: اولویت نخست در بازسازی و جبران خسارت‌های ناشی از سیل مربوط به مسکن مردم و زمین‌های زراعی و باغات بود و هیئت محترم وزیران مصوباتی خوبی در این زمینه‌ها داشته است.

وی گفت: اولویت بعدی، جبران خسارت‌های وارد شده به زیرساخت‌های حوزه‌های راه و شهرسازی، نیرو و واحدهای آموزشی و درمانی و همچنین خسارات وارد شده به زیرساخت‌های شهری و روستایی است که در حال جمع‌بندی موارد مرتبط با این مبحث هستیم.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور خاطرنشان کرد: در استان لرستان تاکنون در مجموع به هشت هزار و ۳۶۱ واحد کمک‌های بلاعوضی به میزان ۳۴ میلیارد تومان پرداخت شده که سه هزار و ۴۸۶ مورد مربوط به کمک‌های بلاعوض معیشتی، هزار و ۸ مورد کمک‌های بلاعوض جاری، سه هزار و ۷۳۲ مورد کمک‌های بلاعوض تعمیری و ۱۳۶ مورد مربوط به کمک‌های بلاعوض احداثی بوده است.

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اظهار کرد: در مناطق آسیب‌دیده از سیل استان لرستان برخی روستاها کاملا باید جابه‌جا شود و در برخی روستاها بخش‌هایی باید جابه‌جا شود، بنابراین تمهیدات مربوط به این موضوع در زمینه‌های تامین زمین، آماده‌سازی زمین و تفکیک اراضی باید به طور دقیق اندیشیده شود.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه با جدیت پیگیر تسریع و تسهیل امور مربوط به بازسازی و نوسازی مناطق سیلزده هستیم، گفت: سعی می‌کنیم با هماهنگی تمامی دستگاه‌ها کار بازسازی واحدهای آسیب‌دیده طبق دستور رییس جمهوری محترم تا انتهای سال به اتمام برسد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در جریان بازدید از پلدختر کلنگ احداث سایت چهار هکتاری اسکان دائم مردم آسیب‌دیده از سیل را به زمین زد.

وی همچنین از رودخانه کشکان و دیوار ساحلی آن که از داخل شهر پل دختر عبور می‌کند، نیز بازدید نمود.

رییس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور از روستای چم مهر در شهرستان پل دختر بازدید و اعلام کرد: ۹۸ میلیارد تومان برای بازسازی واحدهای روستائی آسیب‌دیده لرستان پیش‌بینی شده است.

جمالی نژاد در حاشیه این بازدید با اشاره به کمک‌های پیش‌بینی شده برای بازسازی و نوسازی روستاهای آسیب‌دیده لرستان، گفت: مبلغ ۹۸ میلیارد تومان برای احداث ۹۸۰۰ واحد مسکونی روستائی در نظر گرفته شده و برای ۱۱ هزار واحد اسکان موقت روستائی نیز ۶۶ میلیارد تومان کمک بلاعوض پیش‌بینی شده است.

کد خبر 378296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.