اتحاد، رمز غلبه بر مشکلات است

مبارکه -امام جمعه مبارکه با بیان اینکه اتحاد رمز غلبه بر مشکلات است، گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی برای خودسازی و عید سعید فطر صحنه اتحاد، همیستگی و وحدت مسلمانان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان مبارکه، حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی روز چهارشنبه در خطبه‌های نماز عید سعید این شهرستان، اظهار کرد: عید فطر روز پاداش خداوند متعال، جشن وحدت و همدلی ملت مسلمان ایران است.
وی با بیان اینکه مسلمانان در عید فطر پس از یک ماه روزه داری و بندگی در صف‌هایی به هم پیوسته و همدل به نماز می‌ایستند، تصریح کرد: رمز اقتدار و عزت ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف اتحاد بین مردم ومسئولان است.
امام‌جمعه مبارکه با بیان اینکه اعیاد فطر، قربان و غدیر، سه عید مهم اسلامی است، گفت: این اعیاد هدیه الهی است و باید در این ایام برای کمک به مستمندان و محرومان تلاش کنیم.
وی با بیان اینکه خدمت به محرومان و نیازمندان یکی از برکات ماه رمضان است، خاطرنشان کرد: عید فطر فرصتی است تا علاوه بر تداوم دستاوردهای معنوی ماه رمضان به مسائل اجتماعی از جمله کمک به همنوعان پرداخت که این امر خود به پیشرفت جامعه کمک و هویت دینی افراد را تقویت می‌کند.
امام‌جمعه مبارکه به کمال رسیدن روزه و فقرزدایی از جامعه را از برکات زکات فطریه دانست و اضافه کرد: خویشاوند فقیر، بستگان و همسایگان فقیر در اولویت پرداخت زکات و صدقه هستند و زمانی که افراد در اولویت فقیر باشند پرداخت زکات و صدقه به دیگران در پیشگاه خداوند مقبول نیست.
حجت الاسلام موسوی با اشاره به مشکلات معیشتی مردم افزود: مسئولان خدمت صادقانه به مردم را سرلوحه کارهای خود قراردهند و برای رفع مشکلات آن‌ها تلاش کنند.
امام جمعه مبارکه تصریح کرد: فطر، عید بزرگ مسلمانان و هدیه مخصوص به امت پیامبر (ص) است که ظرفیت بزرگ و نورانی برای بخشش گناهان است.
وی در ادامه به ویژگی‌های امام راحل(ره) اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) بزرگ مرد تاریخ ایران، مردی تیزبین، هوشیار و دارای تزکیه نفس بود که با حضور خود ایران را به اوج عزت رساند.

کد خبر 378259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.