برپایی نماز عید سعید فطر نشانه اقتدار اسلام است

گلپایگان _ امامجمعه گلپایگان گفت: عید فطر از اعیاد بزرگ دینی مسلمانان است و توصیه شده که نماز آن با تشریفات خاصی برگزار شود تا عظمت و شکوه و قدرت اسلام به رخ دشمنان اسلام به تصویر کشیده شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، حجتالاسلام محمدتقی کرامتی در خطبه‌های نماز عید فطر این شهرستان، اظهار کرد: عید فطر از اعیاد بزرگ دینی مسلمانان است و توصیه شده که نماز آن با تشریفات خاصی برگزار شود تا عظمت و شکوه و قدرت اسلام به رخ دشمنان اسلام به تصویر کشیده شود.

وی افزود: دشمنان اسلام با مشاهده مردم در نماز عید سعید فطر به دلبستگی و همبستگی و اتحاد آنان پی می‌برند، مسأله عید سعید فطر ابعاد اقتصادی و اجتماعی و سیاسی و تربتی دارد که از نظر تربیتی پس از یک‌ماه بندگی و اجتناب از حرام‌ها، کسب ملکه تقوا و خلوص در عمل است.

امام‌جمعه گلپایگان گفت: فطریه دادن از ابعاد اقتصادی ماه رمضان است و نشان‌دهنده آن است که نباید نسبت به فقرا بی‌تفاوت  باشیم.

کرامتی با گرامیداشت ۱۵ خردادماه و تبریک انتصاب آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: با توجه به ارشادات و هدایت‌های حکیمانه با اشراف ایشان نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی و امور بین‌المللی و اتفاقاتی که در دنیای اسلام می‌گذرد، نقش‌آفرینی و تأثیرگذاری ایران اسلامی بیش از هر زمان دیگری است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در این سال‌ها با مدیریت خردمندانه در مسائل سیاسی دنیا و توطئه‌های دشمنان و مکر و حیله‌هایی که به کار بستند توانستند سال‌های سخت را سپری و دشمنان را در رسیدن به اهداف خود مأیوس کنند.

امام‌جمعه گلپایگان ادامه داد: باید قدردان نعمت امامت و ولایت فقیه باشیم، زیرا امروز بیش از هر زمان دیگر اهمیت نعمت عظیم ولایت فقیه احساس می‌شود.

کرامتی افزود: برای استمرار راه انقلاب باید مطیع امر الهی و تابع فرامین ولایت فقیه باشیم، زیرا به تعبیر امام(ره) اگر پشتیبان ولایت فقیه باشیم به مملکت ما آسیبی نخواهد رسید، اما اگر از راه تبعیت ولایت فقیه فاصله گرفتیم قطعأ کشور دچار آسیب جدی خواهد شد.

کد خبر 378250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.