مهمترین دستاورد ماه رمضان تقوا است

نطنز _ امام‌جمعه بادرود گفت: مهمترین دستاورد ماه مبارک رمضان تقوا است و باید تلاش کنیم که تا پایان عمر به گناه آلوده نشود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان  نطنز ، حجت‌الاسلام علیرضا قاسمی در خطبه‌های نماز عید فطر شهر بادرود با اشاره به روایتی از امام علی (ع)، گفت: اعمال انسان قبول نمی‌شود مگر با تقوا، اجتناب از گناه و اخلاص در عمل و هدف از همه عبادات کسب ملکه تقوا است.

وی با بیان اینکه تقوا به معنای محافظت خود در برابر گناهان دنیا است، گفت: کسانی که موفق شدند در ماه رمضان روزه بگیرند باید بدانند که خداوند نیز به وعده خود عمل خواهد کرد، اما نباید مغرور شوند و کسانی هم که روزه نگرفتند مأیوس نباشند، زیرا هرگاه بازگردند خداوند توبه‌پذیر است.

امام‌جمعه بادرود با بیان اینکه هرکس به سعادت رسید به وسیله تقوا بود و هرکس خسران دید به واسطه گناهان بوده است، خاطرنشان کرد: امام (ره) نمونه بارز یک بنده خالص خدا بود که بعد از چندین سال عبادت و بندگی هنگام رحلت با قلبی آرام از دنیا رفتند و زندگی جاودانه آخرت را آغاز کردند.

قاسمی با بیان اینکه بزرگترین دستاورد ماه مبارک رمضان تقواست، اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم از این تقوای الهی تا آخر عمر مراقبت کنیم.

وی با بیان اینکه عید فطر روز تولد دوباره و بازگشت به فطرت الهی است، گفت: مولای متقیان علی(ع) فرموند: هر روز که در آن گناهی صورت نگیرد عید است.

امام‌جمعه بادرود با تاکید بر لزوم توجه به سخنرانی‌های رهبر معظم انقلاب در روزهای اخیر، تصریح کرد: ایشان روز گذشته در سخنانی فرمودند چیزی که امام پایه گذاری کردند مقاومت است نه تسلیم و سازش در برابر دشمنان.

قاسمی با بیان اینکه خطبه‌های نماز رهبر معظم انقلاب چراغ هدایت است، یادآور شد: سخنان ایشان در همه زمینه‌های زندگی فردی و اجتماعی به عنوان یک راهبرد است.

کد خبر 378244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.