دعوت از سرمایه‌گذاران برای مشارکت در پروژه‌های شهری

شهردار اردبیل با بیان اینکه در راستای توسعه پایدار و ایجاد امید در جامعه حرکت می‌کنیم، گفت: شهرداری اردبیل به منظور تأمین هزینه پروژه‌های عمرانی، نیازمند تأمین منابع مالی بوده و به همین جهت با اطلاع‌رسانی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری از سرمایه‌گذاران دعوت به عمل می‌آورد.

به گزارش ایمنا، حمید لطف‌اللهیان با بیان اینکه در سال ۹۷، تعداد ۲۲۴ پروژه‌ عمرانی با اعتباری بالغ بر ۱۵۶ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است و ۱۲۲ پروژه عمرانی دیگر در نیز در حال اجرا است، اظهار کرد: از جمله پروژه‌های مهم در حال اجرا، احداث «دومین مسیر سلامت» به طول ۱۶ کیلومتر در اردبیل است که با مشارکت بخش خصوصی در قالب یک قرارداد B.O.T و براساس استانداردهای جهانی در حال پیگیری می‌باشد.

وی ادامه داد: امیدواریم با یک جانمایی مناسب در کنار حرکت اتوبوس‌ها و سایر خودروها بتوانیم در یک مسیر ایمن، دوچرخه‌سواری انجام شود و مسیر به گونه‌ای تعریف شده تا بدون تداخل در تردد خودروها زمینه اجرای این پروژه و دوچرخه‌سواری ایمن فراهم شود.

لطف‌اللهیان با اشاره به دیگر پروژه‌های در دست اجرا، خاطرنشان کرد: در مجموعه گردشگری شورابیل نیز، ۳۵ هکتار پروژه‌های عمرانی و گردشگری طراحی و فازبندی شده که با مشارکت و جذب سرمایه‌گذاران در حال اجرا است. یکی از این طرح‌های مهم، ورودی جدید با کارکرد عمرانی و فرهنگی، پروژه «مسیر فرهنگ و هنر» می‌باشد که این مجموعه با مساحت شش هکتار و در هفت‌محور در حوزه هنرهای هفتگانه طراحی شده که در حال اجرا می‌باشد و دارای تونل زمان و دیوار تاریخ بوده و بخشی از تاریخ اردبیل در این مسیر به نمایش گذاشته خواهد شد.

شهردار اردبیل اضافه کرد: پل قدس و پل داروپخش نیز یکی از اولویت‌دارترین و ضروری‌ترین پروژه‌های عمرانی شهر اردبیل است و همزمان با شروع فصل کاری تاکید ما بر تسریع عملیات این پروژه بزرگ است تا بتوانیم در موعد مقرر به بهره‌برداری رسانده و تحویل شهروندان دهیم.

وی در رابطه با شرایط ورود سرمایه‌گذاران به پروژه‌های شهری، گفت: شهرداری اردبیل به منظور تأمین هزینه پروژه‌های عمرانی، نیازمند تأمین منابع مالی بوده و به همین جهت با اطلاع‌رسانی و دعوت از سرمایه‌گذاران و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در هر بخش با توجه به نیازهای موجود در مناطق خصوصا نیازهای اجتماعی و فرهنگی تلاش می‌کند و با توجه به بررسی تجارب و سوابق کاری سرمایه‌گذاران، واگذاری و اجرای پروژه‌ها با اولویت‌بندی نیاز شهر انجام می‌گیرد.

لطف‌اللهیان تصریح کرد: شهرداری اردبیل نسبت به تأمین برخی زیرساخت‌ها و آراستگی محوطه احداث و ... در این پروژه‌ها، به تعهدات خود عمل می‌کند. به ‌عنوان مثال اخیرا از سرمایه‌گذار پروژه‌های جذاب دربند هیر و پل معلق مشگین‌شهر دعوت کرده‌ایم تا در شورابیل نیز پروژه‌های مشارکتی اجرا کنند که امیدواریم این پروژه‌ها در کمترین زمان در مجتمع شورابیل به مرحله اجرایی و عملیاتی برسند.

شهردار اردبیل اضافه کرد: با توجه به کمبود پارک‌ها و فضای سبز در اردبیل، امسال توسعه فضای سبز را در اولویت کارها قرار داده‌ایم و با احداث پارک‌ها و فضاهای سبز، بهسازی و زیباسازی پارک‌های موجود، کاشت انبوه درختان و درختچه‌ها در مقیاس محله‌ای و نیز در اطراف دریاچه شورابیل، در راستای بهبود سیما منظر اقدامات گسترده‌ای در سطح شهر در حال اجرا است و عملیات زیباسازی، فضاسازی، عملیات عمرانی، نورپردازی، رنگ‌آمیزی و زیباسازی پارک‌ها و فضاهای سبز شهری نیز همچنان ادامه دارد؛ همچنین شهرداری اردبیل اقدامات گسترده‌ای در راستای بهبود وضعیت معابر اصلی و فرعی و بازگشایی و تسهیل در عبور و مرور عابران پیاده آغاز کرده است.

کد خبر 378221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.