عضو تیم فشار حداکثری ترامپ بر ایران بازداشت شد

«جورج نادر» یکی از اعضای تیم فشار حداکثری دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بر ایران به اتهام انتشار تصاویر تعرض جنسی به کودکان در شهر نیویورک بازداشت شد.

به گزارش ایمنا،  شبکه سی ان ان روز سه شنبه به نقل از دادستان فدرال شهر نیویورک افزود، «جورج عارف نادر» شهروند آمریکایی لبنانی تبار که یکی از شاهدان اصلی گزارش «رابرت مولر» بازرس ویژه تحقیقات در باره نقش روسیه درانتخابات ۲۰۱۶ آمریکا بود، روز گذشته بدلیل انتشار تصاویر تعرض جنسی به کودکان زیر سن قانونی در فرودگاه جان اف کندی بازداشت شد.

بر اساس گزارش وزارت دادگستری آمریکا، وی پیش از این نیز در سال ۱۹۹۱ به دلیل اتهام تعرض جنسی به کودکان مورد بازداشت قرار گرفته بود.

بنابر اعلام وزارت دادگستری، در صورت ثابت شدن اتهام وارده به نادر وی به ۱۵  تا ۴۰ سال حبس محکوم خواهد شد.

عارف نادر علاوه بر حضور در تیم فشار حداکثری دونالد ترامپ بر ایران به‌عنوان رابط و لابی گر میان تجار آمریکا با کشورهای منطقه خلیج فارس بویژه عربستان و امارات شناخته می‌شود.

نادر همچنین مشاور کنونی شیخ محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی و مشاور اریک پرنس رئیس شرکت امنیتی بلک واتر است.

بازرس مولر در سال ۲۰۱۸، از نادر به اتهام دست داشتن امارات در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا بازجویی کرد.

ترامپ اردیبهشت ماه سال گذشته با خروج از توافق هسته ای 1+5 با ایران، تحریم ها علیه تهران را برگرداند که کشورهای مختلف بویژه امضا کنندگان این توافق با محکوم کردن این اقدام اعلام کردند که به برجام پایبند بوده و سازوکارهایی را برای ادامه تجارت با ایران از جمله از طریق اینستکس ایجاد می کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 378214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.